امروز فصل ورزش های حرفه ای و باشگاهی آغاز می شود/ فیفا نیز انتقال سرخابی ها را کنترل می کند


ساعت: 23:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813836

به گفته معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس آغاز فصل ورزش حرفه ای و باشگاهی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد پولادگر در حاشیه جشن ملی واگذاری سهام هتل المپیک درباره مالکیت این دو باشگاه گفت: تا جایی که اطلاع دارم تعدادی از این دو ساختمان به هر دو باشگاه اهدا شده است و این مشکل باید وجود داشته باشد. تا پایان سپتامبر سال آینده حل شود. اتفاقی که امروز افتاده مسیری است که باید مالکیت هر دو باشگاه مشخص باشد و مشکل حل شود. امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهی است. خیلی از باشگاه های ما فقط هیئت مدیره خصوصی دارند در حالی که هویت آنها خصوصی نیست و مشکلات زیادی دارند. امیدواریم واگذاری سهام این دو باشگاه که از پرطرفدارترین باشگاه های کشور هستند، آغاز فصل جدیدی باشد که در عرصه ورزش حرفه ای سقوط خواهد کرد. باشگاه ها و شرکت های ما باید ورزش حرفه ای انجام دهند و ورزشکاران تیم های ملی را آموزش دهند و آنها را به تیم های ملی مختلف منتقل کنند. امیدوارم این دو باشگاه با شرایط جدید از دو تیم فوتبال جدا شوند و شاهد حضور پررنگ آنها در عرصه ورزش حرفه ای در همه عرصه ها باشیم.

وی گفت: آیا سهامداران اقلیت در انتخاب مدیران و اعضای هر دو باشگاه نقشی خواهند داشت؟ تا پایان شهریور 51 درصد از سهام دو باشگاه واگذار می شود. سهام مدیریتی این دو باشگاه در اختیار دولت نیست و مجمع می تواند مدیرعامل انتخاب کند و همه دغدغه ها در این راستا برطرف می شود. یکی از مشکلات پیش روی دو باشگاه تغییر مکرر مدیران و در واقع بی ثباتی در عرصه مدیریتی است. فکر می کنم باشگاه پرسپولیس در دو سه سال اخیر چهار پنج مدیر عوض کرده است و این نباید تکرار شود و این یکی از الزامات حرفه ای شدن و خصوصی سازی پایداری دولت است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به اتهاماتی مبنی بر دور زدن خصوصی سازی از فیفا گفت: نمی دانم چه بگویم. دوستان خوب هستند خود فیفا این شرایط را کنترل می کند و آنطور که گفته شده نیست. اراده وزارتخانه و دولت این است که این اتفاق بیفتد. عرضه سهام به صورت افزایش سرمایه است چرا که ریالی از این مبلغ برای خرید سهامداران به جیب دولت و خزانه نمی رود و در حساب باشگاه ها خواهد بود. حتی 10 درصد در حال حاضر موجود است.

پولادگر در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی عدم تایید اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی مجلس است، گفت: اجازه بدهید در این مورد صحبت نکنم. در این مورد یک بار دیگر صحبت خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید