امروز ما در بهترین شرایط برای همکاری با OCA و IOC هستیم


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882221

دیپلماسی یعنی تلاش برای گسترش ارتباطات و کسب امتیاز

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امروز در بهترین شرایط برای همکاری با OKA و IOC هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و اصغر رحیمی رئیس هیئت ورزشی ایران به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی 2021 قونیه نشست مشترکی با اصحاب رسانه در سالن آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار کردند.

صالحی امیری در ابتدای این نشست اظهار داشت: در مدت 6 ماه و با تلاش فراوان، کار فشرده زیادی توسط کادر بازی های قونیه انجام شده است، اما استراتژی ما از روز اول توسعه دیپلماسی ورزشی بوده است. با 2 هدف مهم؛ گسترش تعاملات برای دستیابی به فرصت های جدید و کاهش یا حذف تهدیدات علیه ورزش ایران. پازل این دیپلماسی، مسائل فرهنگی است که روابط بین ملت ها را کنترل می کند و دیپلماسی سیاسی که روابط بین دولت ها را کنترل می کند.

وی در ادامه گفت: اصل دیپلماسی سیاسی بر رقابت و منافع است اما در دیپلماسی فرهنگی و ورزشی اصل بر همجواری ملت ها است و رویداد قونیه دیپلماسی بین 57 کشور اسلامی است. حضور فعال تیم های 57 کشور جهان همراه با تعامل، رقابت و گفت و گو، همبستگی کشورهای اسلامی را به همراه خواهد داشت. دیپلماسی ورزشی در 4 سال گذشته قطع نشده و به 200 جلسه رسیده است.

صالحی امیری در خصوص سفر به لوزان گفت: در اولین دیدار رسمی با توماس باخ پس از کرونا، با آقای سجادی به لوزان رفتیم و بر اساس انتظارات متقابل از جلسات کارشناسی جلساتی داشتیم. در یک جلسه سازنده و مثبت با باخ، رئیس IOC او حمایت خود را از ورزش قهرمانی ایران اعلام کرد و از پیشرفت آن ابراز خرسندی کرد. همچنین عملکرد المپیک توکیو و اتفاقات پس از آن و همچنین انتظارات خود را در نظر گرفتیم. از جودو درخواست حمایت کردیم و بعد از آن دیدار 2 دیدار مستقل داشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: جلسه ای با فدراسیون های جهانی ژیمناستیک و دوچرخه سواری با هدف رفع چالش های موجود در فدراسیون ملی داشتیم که نتایج مثبتی داشت. در این جلسات توافق شد که انتخابات در اسرع وقت برگزار شود و همکاری فدراسیون های ملی با سازمان بین المللی ادامه یابد. برای توسعه ورزش قهرمانی باید روابط خود را با نهادهای بین المللی تقویت کنیم. دیپلماسی یعنی تلاش برای گسترش ارتباطات و کسب امتیاز.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رئیس فدراسیون جهانی تکواندو از انتخاب هادی سای ابراز خرسندی کرد و در سفر اخیر خود نیز دیدارهای مهمی با مسئولان داشت. ما باید با ظرافت و دقت خاصی در این روابط حداکثر تلاش را انجام دهیم. امروزه تحت بهترین شرایط برای همکاری با OCA و IOC ما معتقدیم که درگیری های ما به حداقل می رسد. جامی شد با پشت سر گذاشتن چالش عنوان کرد که دیگر چالشی با فدراسیون های جهانی نداریم. انشاالله در هانگژو شاهد درخشش جودو باشیم و سهمیه پاریس را کسب کنیم.

صالحی امیری بیان کرد: 50 درصد از بودجه فدراسیون های قهرمانی را برای حضور در مسابقات اسلامی، جهانی و آسیایی اختصاص دادیم و حدود 15 میلیارد تومان برای اعزام ها هزینه شد. سعی می کنیم در روزهای آینده حمایت بیشتری داشته باشیم. بازی های آسیایی قطعا در سال 2023 برگزار می شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید