امسال 960 میلیارد ریال در حوزه مخابرات استان کردستان سرمایه گذاری شد

وی با اشاره به تعویض سوئیچ های قدیمی در 13 نقطه با مجموع یک هزار و 856 پورت، افزود: توسعه سوئیچ های زمینی ADSL و VDSL در 41 مرکز شهری و روستایی با ظرفیت 2.48 پورت و استقرار اینترنت ADSL در 11 روستای جدید. سایر اقدامات انجام شده برای توسعه سیستم های مخابراتی در نیمه اول سال جاری.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به بهره مندی 584 روستای استان از اینترنت پرسرعت مخابراتی ادامه داد: در نیمه نخست امسال 3 هزار و 547 مشترک جدید تلفن ثابت، 919 مشترک جدید اینترنت پرسرعت مخابراتی و 257 مشترک جدید FTTH. جذب شدند ظرفیت پروژه FTTH در سنندج، قروه و مریوان 1.24 گیت افزایش یافته است.

حکمت سرمایه گذاری برای توسعه بخش موبایل در 6 ماهه نخست امسال را 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: احداث هفت سایت جدید با فناوری کامل موبایل در شهرهای بانه، سنندج، قروه، مریوان و اجرای عملیات اجرایی. از 16 مورد ارتقای فناوری اینترنت موبایل نسل به نسل نسل دوم به سوم و چهارم در شهرهای سنندج، قروه، سقز، مریوان، کامیاران و دهگلان از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 21 میلیارد ریالی برای توسعه داده ها در نیمه نخست امسال در استان، گفت: 5 برابر پهنای باند در کامیاران، دیواندره و بانه، ارتقای پهنای باند در مراکز روستایی بانه (10 مورد)، بیجار (10 مورد) هشت مورد)، دهگلان (پنج مورد)، دیواندره (9 مورد)، سقز (11 مورد)، سنندج (12 مورد)، قروه (هفت مورد)، کامیاران (سه مورد)، مریوان و سروآباد (9 مورد) موارد انجام شده در این زمینه

سرمایه گذاری 251 میلیارد ریالی برای توسعه شبکه فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه کردستان در ادامه میزان سرمایه گذاری انجام شده برای توسعه حوزه انتقال را 259 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این حوزه پهنای باند افزایش می یابد و امکان دسترسی باند پهن به اپراتورها و اپراتورهای همراه اول فراهم می شود. ایرانسل و 11 دستگاه PDH برای افزایش ظرفیت تجهیز می شوند و تردد در شهرهای بیجار، دهگلان، سنندج، قروه و مریوان منحرف شده است.

حکمت با اشاره به سرمایه گذاری 251 میلیارد ریالی در بخش کابل و شبکه های نوری در نیمه نخست امسال ادامه داد: امسال بیش از 90 کیلومتر کابل نوری مستقر شد که 51 کیلومتر آن شهری و 39 کیلومتر روستایی است. .

وی با بیان اینکه در این مدت 70 کیلومتر فیبر هوایی به فیبر زمینی تبدیل شده است، افزود: بیش از 20 کیلومتر فیبر زمینی برای تبدیل ارتباط از رادیو به فیبر در کورو به دلبران و بیش از 10 کیلومتر شبکه FTTH نصب شده است. در روستای عسوله به تجدیدنظرخواهان تحویل داده شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: بیش از 60 طرح ویژه فیبر نوری مرتبط با سازمان ها و شرکت های استان در دست اجراست.

استان کردستان با یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارای 10 بخش، 32 شهر، 31 بخش، 86 روستا و 1677 روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید