10 هزار میلیارد ریال در آذربایجان غربی سرمایه گذاری می شود

ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800828

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

صادقی گفت: 10.9 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در این استان انجام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، نادر صادقی در نشست بررسی تفاهم نامه مشترک با بنیاد برکت در آذربایجان غربی گفت: این میزان اعتبار برای اجرای 88 هزار و 31 طرح توسعه زیرساختی، سلامت و ورزش است. و محرومیت بهایی دارد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح ها زمینه اشتغال 20 هزار و 370 جوان منطقه را فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: اجرای این طرح مشارکتی از سال 1401 آغاز و پس از امضای تفاهم نامه به مدت 2 سال ادامه خواهد داشت.

صادقی گفت: ایجاد مرکز نوآوری دانش بنیان در ارومیه، ساخت 744 مسکن ارزان قیمت در قالب نهضت ملی مسکن در شهرهای مهاباد و ارومیه با سه هزار و 320 میلیارد ریال از دیگر پروژه های این تفاهم نامه است.

وی افزود: همچنین 82 هزار و 350 طرح حمایتی، معیشتی، بهداشتی و ورزشی با 300 میلیارد ریال اعتبار و تحت پوشش قرار دادن 225 هزار و 430 نفر از دیگر اقدامات در حال انجام برای رفع محرومیت است.

وی گفت: مشارکت 25 درصدی در طرح بیمه خانه های روستایی، راه اندازی کشت و صنعت و دامپروری 2000 راس با 2500 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال 360 نفر از دیگر برنامه های مهم در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی است. فرمان امام (ره) در استان اعدام شد.

وی گفت: حمایت از احیای واحدهای کشاورزی راکد و نیمه راکد تحت مالکیت بانکی با تامین سرمایه در گردش، بازنگری در طرح های استخراج و تسهیل و رفع محرومیت در حاشیه شهرها از جمله طرح های قابل اجرا در آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید