روند سرمایه گذاری در آذربایجان غربی تسهیل می شود


ساعت: 09:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821403

معتمدیان گفت: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان خصوصی، خصوصی، دولتی و دولتی بتوانیم در توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی گام برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، محمدصادق معتمدیان در دیدار با وزیر صمت با اشاره به آخرین وضعیت حوزه سرمایه گذاری در آذربایجان غربی و عقب ماندگی تاریخی در این حوزه و نبود هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری در استان گفت: با توجه به توانمندی ها و پتانسیل های آذربایجان غربی نیازمند حضور هلدینگ های بزرگ و سرمایه گذاری نهادهای سرمایه گذاری توسعه محور و حضور فعال در نقاط مختلف استان هستیم.

وی همچنین آذربایجان غربی را یکی از استان های مهم کشور در حوزه معدن عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر حدود 51 نوع ماده معدنی در استان شناسایی و استخراج می شود و 30 درصد طلای استخراج شده در کشور توسط معادن فعال غرب استخراج می شود. آذربایجان.و تولید می شود.

استاندار آذربایجان غربی نیز توسعه حوزه معدنی را یکی از محرک های مهم توسعه استان دانست و تصریح کرد: توسعه اکتشاف، تولید، بهره برداری و توسعه صنعت معدن در آذربایجان غربی و ایجاد واحدهای فرآوری و جلوگیری از فروش نفت خام اولویت های جدی است ما در روستا هستیم.

معتمدیان افزود: امیدواریم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فعالان خصوصی، خصوصی، دولتی و دولتی بتوانیم در جهت توسعه و پیشرفت آذربایجان غربی گام برداریم.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان بعد از ماه مبارک رمضان، آمادگی این استان را برای تدوین بسته کامل سرمایه گذاری با رویکرد دولت و استفاده از ظرفیت استان داشت و قبل از سفر نیز حضور داشت.

معتمدیان همچنین در تشریح برنامه روز یکشنبه حمایت از تولید و اجرای شعار سال در آذربایجان غربی گفت: فرم ویژه و اختصاصی با سرمایه گذاران دیدار و روند سرمایه گذاری در استان را تسهیل می کند.

در این جلسه استاندار آذربایجان غربی ضمن دعوت از وزیر صمت برای حضور در استان از وی خواست تا با حضور وزیر و معاونین وی و اعضای تام الاختیار مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در تهران جلسه ای ویژه تشکیل دهد تا در خصوص مشکلات و مشکلات موجود در این استان گفتگو شود. وزارت صنعت معادن و تجارت در حومه شهر بررسی کنید.

استاندار آذربایجان غربی همچنین درخواست هایی همچون «اکتشاف کامل معادن»، «آزادسازی پهنه های معدنی مسدود شده در استان»، «تکمیل مطالعات اکتشافی نمک های فرار دریاچه ارومیه»، «سرمایه گذاری ایمیدرو در حوزه های اکتشافی استان»، «تکمیل مطالعات اکتشافی نمک های فرار دریاچه ارومیه»، «تکمیل معادن» وزیر صمت: تسریع در سرمایه گذاری ایدرو در منطقه ویژه اقتصادی ارومیه سرو، سرمایه گذاری در بخش کنسانتره و شمش طلا، ایجاد شهرها یا مراکز خرید لجستیکی، ایجاد شهرهای صنعتی مشترک با کشورهای همسایه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید