امور کشور را نباید به مذاکره سپرد / باید از تجربیات قبلی عبرت گرفت


ساعت: 18:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809258

حسین پورلسانی گفت: مذاکرات باید نتیجه مثبت داشته باشد نه فرصت درازمدت که به منافع کشور لطمه بزند و همه امور کشور در مذاکرات لنگ بماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین پورلسانی، کارشناس سیاسی و مدرس دانشگاه در استان خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک درباره سخنان مقام معظم رهبری گفت: هیچ فرد و جناحی در کشور مخالف اصل مذاکره نیست.

وی ادامه داد: نباید مذاکره را خدشه دار کرد زیرا اگر بنا شود که منافع ملی در مذاکرات دیده نشود یا پایمال شود، قطعاً اعتبار مذاکرات از بین می رود.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قطعاً اینطور نیست که انسان این تصور را داشته باشد، گفت: برخی گروه ها و احزاب در کشور از مذاکرات و روابط با دنیا عصبانی هستند. برای دیدن منافع کشور و همه امور کشور در مذاکرات لنگ است.

پورلسانی افزود: باید از تجربیات مذاکرات قبلی استفاده کرد و اگر اجرای و تعهدات ایران به طور مستمر رصد و رصد می شود، کشورهای درگیر در مذاکرات نیز باید مورد بررسی قرار گیرند و اهرم هایی برای کنترل آنها وجود داشته باشد.

او گفت: «تنها نگاه کردن به شرق یا غرب مضر است و باید دید متعادلی از هر دو داشته باشید تا احساس نکنید به غرب یا شرق نیاز دارید».

وی در پایان گفت: مصلحت کشور را باید عملیاتی دید و صرف خندیدن و راه رفتن با هرکسی فایده ای ندارد.



انتهای پیام/ رحمانی

دیدگاهتان را بنویسید