امپراتوری آمریکا از هم پاشیده است/ جوانان باید با تأمل وقایع را تحلیل کنند


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908413

آیت الله ناصری امام جمعه یزد گفت: آمریکا می خواهد در دنیا امپراتوری ایجاد کند اما واقعیت این است که آمریکا فروپاشیده و امپراتوری آن فروپاشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به روایت حضرت علی (ع)، افزود: منافق ابتدا حرف می زند و بعد فکر می کند و زبانش از عقلش خارج است در حالی که مؤمن. اول فکر می کند و بعد صحبت می کند که این مهم را باید در زندگی خود در نظر داشت.

وی افزود: امروز عده ای سخنان رسانه های بیگانه را می شنوند و بدون فکر آن را می پذیرند و به آن سخنان جاهلانه عمل می کنند، در حالی که اگر افراد متفکری هستند فکر می کنند و تحقیق می کنند و بعد می پذیرند.

ناصری تصریح کرد: امام خمینی (ره) به گونه ای عمل کردند که برژینسکی در خاطرات خود می گوید: ما نشستیم و برنامه ریزی کردیم و امضا کردیم اما رئیس جمهور آمریکا امضا نکرد و گفت صبر کنیم ببینیم صبح چه می شود. او می گوید

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روایتی از اصول کافی ادامه داد: رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند من بعد از خود از سه چیز برای امتم می ترسم. گمراه شدن پس از دانستن، گرفتار شدن در آشفتگی و شهوت.

وی بیان کرد: بسیاری از حرکاتی که در خیابان ها می بینیم زاییده شهوترانی است و شهوترانی عقل این افراد را از بین برده و آنها را از اسلام و قرآن دور کرده است، بنابراین باید بسیار مراقب باشیم زیرا نیرنگ های شیطان است. بسیار خطرناک هستند .

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سه واقعه مهم در 22 آبان رخ داد، اظهار داشت: در هر سه واقعه ردپای آمریکا به وضوح نمایان است و به همین دلیل 22 آبان روز استکبار ستیزی اعلام شده است. .

وی گفت: آمریکا می خواهد در دنیا امپراتوری ایجاد کند اما واقعیت این است که آمریکا فروپاشیده و امپراتوری آن نابود شده است.

ناصری گفت: آمریکا دیگر راهی برای ورود به ایران ندارد بنابراین دائماً با چین در حال توطئه است.

وی با اشاره به جنایات رضاخان در ایران افزود: رضاخان به طور رسمی سعی در ربودن دین از جان مردم داشت و هزاران نفر را در این زمینه کشت و با همه خدمات خوبی که به آمریکایی ها و غربی ها کرد. کردها زمانی او را کشتند که منافع آنها در ایران به خطر افتاد.

ناصری با اشاره به خیانت های انگلیسی ها و آمریکایی ها به مردم ایران افزود: عده ای این تاریخ را تحریف کرده اند و افرادی مانند سلمان رشدی کتاب می نویسند و ما از جوانانی که بدون تحقیق این کتاب ها را می خوانند تعجب می کنیم و قبول می کنند. بدون فکر کردن به آن

امام جمعه یزد گفت: اروپایی ها هیچ گاه قدر آسیایی ها و مسلمانان را ندانستند و همیشه سعی کردند ملت ایران را مهار کنند و امروز هم در تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور هستند.

وی تصریح کرد: جوانان ما باید با قدرت فکر و عقلانیت به این اتفاقات نگاه کنند و اگر نقدی دارند آن را معقولانه مطرح کنند و از فعالیت های هیجانی خودداری کنند.

وی تصریح کرد: اگر والدین و معلمان فرزندان خود را تربیت نکنند، مارهای غربی و آمریکایی فرزندان ما را خواهند بلعید، بنابراین باید مراقب فرزندان خود باشند و آنها را از حوادث مختلف آگاه کنند.

ناصری تاکید کرد: همه مردم پاسدار خون شهدا باشند و با اتحاد، انسجام و همدلی از هدر رفتن خون شهدا جلوگیری کنند و بدانند که اگر شکست بخوریم آسیب خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید