امکان تصویب لایحه بودجه تا پایان سال جاری وجود ندارد


ساعت: 11:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917749

جعفر قدری گفت: امکان تصویب لایحه بودجه 1402 تا پایان امسال وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره روند رسیدگی به لایحه بودجه 1402 و برنامه هفتم توسعه گفت: دولت هنوز لایحه بودجه سال آینده را به مجلس ارائه نکرده است و تا آن زمان نیز لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس نکرده است. نحوه دقیق رسیدگی به حساب بودجه امکان پذیر نیست.

وی افزود: بر اساس گزارش ها، دولت امروز و حداکثر تا دو هفته آینده لایحه بودجه را به مجلس می سپارد، اما باید دید احکام و ارقام را یکجا ارائه می کند یا منتظر مصوبه جدید مجلس است. در دو مرحله لایحه بودجه به تصویب شورای نگهبان می رسد. ، برای ارائه جداول در مرحله اول تصمیمات و پس از تصویب تصمیمات باقی خواهد ماند.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در خصوص برنامه هفتم توسعه نیز اقدام کرده است که در اختیار سازمان برنامه و بودجه است و هنوز به دولت تحویل داده نشده است، افزود: این برنامه در حال انجام است.


قدری تصریح کرد: دولت احتمالا ابتدا لایحه بودجه 1402 را تقدیم مجلس می کند و در حالی که مجلس در حال بررسی است، برنامه هفتم توسعه را نیز به مجلس ارائه می کند که در این صورت مجلس می تواند در جریان بررسی بودجه کار را متوقف کند. تصویب برنامه هفتم توسعه.


وی افزود: امکان تصویب لایحه بودجه 1402 تا پایان سال جاری وجود ندارد، بنابراین مجبوریم تا برنامه هفتم به دولت دوازدهم اجازه دهیم مشکلات خود را در قالب مصوبات حل کند تا از بروز مشکل برای دولت جلوگیری شود. و لایحه بودجه 1402 باید تصویب شود.

نماينده مردم شيراز در شوراي اسلامي اذعان داشت: بر اساس آنچه در شوراي اسلامي تصويب شد و به شوراي نگهبان ارجاع شد، البته اين نهاد به مصوبه مذكور ايراد داشت و پس از رفع آن، مجدداً مطرح شد. به هیئت امنا مراجعه می کند در دو مرحله بررسی می شود.

قادری در تشریح بررسی دو مرحله ای بودجه گفت: در مرحله اول تصمیمات و پس از بررسی آن، ارقام بر اساس تصمیمات تنظیم و سپس به تصویب مجلس می رسد. دولت می تواند بر اساس مصوبات، ارقام را جمع آوری و ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید