امید بوکوفی به سینماگران / «انفرادی»، اکران پیشرو عید فطر


ساعت: 13:28
تاریخ انتشار: 1401/02/11
کد خبر: 1835889

سه چهار روز از اکران ویژه فیلم های «عید سعید فطر» می گذرد و شاید طبق پیش بینی ها کمدی و کمدی همچنان در صدر سینماهای کشور باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سه چهار روز از اکران ویژه فیلم های «عید سعید فطر» می گذرد و شاید طبق پیش بینی ها کمدی و کمدی همچنان در صدر سینماهای کشور باشد.

گروه سازنده «دینامیت» که سال گذشته با اکران موفق خود توانستند تمام چراغ های سینما را یکجا نگه دارند و 60 میلیارد به دست آورند، این بار برای اکران عید سعید فطر فیلمی «انفرادی» ساختند. روی صفحه نقره ای .

مسعود اطیابی کارگردان ابراهیم عامریان به عنوان تهیه کننده و فیلمنامه نویس حمزه صالحی امیدوار است پس از اکران موفق دینامیت در اکران و اکران آنلاین، حالا با کمدی تک نفره و اکشن، دوباره رکورد فروش را بشکند. و سه چهار روز بعد از اکران عید فطر توانستند با فروش بیش از دو میلیاردی در صدر فهرست فیلم های جدید قرار بگیرند. اگرچه امریکن تهیه کننده سولو معتقد است این فیلم ظرفیت فروش 100 میلیاردی را دارد، اما به نظر می رسد شورای ویژه اکران با توجه به تنوع و ترافیک فیلم های معلق برای اکران زمان محدودی برای اکران دارد و باید منتظر بمانیم. و ببینید که آیا هیئت مدیره در صورت فروش بیشتر، زمان بیشتری را برای برخی فیلم‌ها صرف می‌کند یا خیر.


a3cee98d 30f2 4e4d aef2 e81d05d7267c خبر خاکستری

رضا عطاران پس از دو سه سال دوری از سینما با یک «تک نفره» به سینما بازگشت تا با بازیگرانی چون احمد مهرانفر، مهدی هاشمی، برزو ارجمند و شقایق دهگان شروعی تازه را تجربه کند.

اما فیلم لمینور ساخته داریوش مهرجویی که تا پیش از اکران نوروزی با حواشی زیادی روبه رو بود، سرانجام به اکران عید سعید فطر رسید، از این رو پس از «اشباح» و دوری 8 ساله مهرجویی از سینما، لمینور «شروعی تازه برای این فیلمساز پیشکسوت است.

لامینور مانند بسیاری از کارهای قبلی مهرجویی توسط همسرش وحیده محمدی و خودش نوشته شده است و رضا درمیشیان تهیه کننده بیست و سومین فیلم مهرجویی است. علی نصیریان پس از گذشت 40 سال از آخرین همکاری خود با مهرجویی، بار دیگر در این فیلم به ایفای نقش پرداخت. بانو فریما فرجیما نیز به دلیل شرایط جسمانی و بیماری در چند سریال کوتاه حضور پرافتخار داشت. پردیس احمدی نیز به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم مقابل دوربین مهرجویی قرار گرفت تا تجربه ای متفاوت با بزرگان سینما داشته باشد.


2f6dced2 7f91 416d 87cf ff773d72e4b6 خبر خاکستری

لامینور همان طور که از نامش پیداست، داستانی درباره علاقه دختر به موسیقی و نوازندگی اوست، اما به دلیل حضور در خانواده ای سنتی، با محدودیت هایی مواجه می شود که خط اصلی داستان را تشکیل می دهد.

با وجود تمام حواشی این فیلم قبل از اکران، «لمینور» مهرجویی در سه چهار روزی که از اکران می گذرد تنها نزدیک به 300 میلیون تومان فروش داشته است و نتوانسته نظر کارگردانی، فیلمنامه نویسی و حتی بازیگری را جذب منتقدان و بینندگان کند. نگاتیو فیلم در فضای مجازی و واقعی بیشتر مشهود است.

مغز استخوان یکی دیگر از فیلم های عید فطر به کارگردانی حمیدرضا قربانی است که از سال 1377 در انتظار اکران بوده و تاکنون وارد سینما شده است.


e9a285ed 8316 4b8d 82b1 f876fa83bd25 خبر خاکستری

«مغز استخوان» با بازی پریناز ایزدیار، جواد عزتی و بابک حمیدیان درام اجتماعی درباره تلاش مادری برای نجات فرزندش است. تلاشی که در شرایط عادی قابل دفاع یا توجیه نیست…

این فیلم تاکنون بیش از 155 میلیون تومان به رئیس سینماهای شیراز فروخته است تا نسبت به فیلم های اجتماعی روند کندی در فروش گیشه داشته باشد.

مهران احمدی «گروه سینما» با مضمونی طنز و کمدی که اکران خود را با عنوان فیلم نوروزی با فروش نزدیک به 27 میلیارد جلد آغاز کرد، همچنان در گیشه سال جدید قرار دارد. «وضعیت مهدی» با بیش از 10 میلیارد جلد، «شادروان» با 8 میلیارد و 500 میلیون جلد و «روز صفر» با بیش از 7 میلیارد جلد فروش در ردیف های بعدی اکران قرار دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید