امیرعبداللهیان: احتمال خروج ایران از NPT در صورت موافقت شورای اروپا

امیرعبداللهیان: احتمال خروج ایران از NPT در صورت موافقت شورای اروپا

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که آیا خروج ایران از NPT با اخراج بازرسان آژانس یکی از رفتارهای تقابلی ایران خواهد بود، گفت: برخی از رهبران سیاسی اروپایی تجربه دیپلماسی ندارند و امروز فقط در راس دستگاه دیپلماسی منصوب شدند. دستگاه از جمله وزیر بنابراین اگر در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را تعدیل نکنند، هر احتمالی قابل تصور است.

وزیر امور خارجه درباره مذاکرات خود با مقامات اروپایی درباره قطعنامه مداخله جویانه پارلمان اروپا گفت: طبق صحبت هایی که با آقای بورل و رئیس موقت اتحادیه اروپا داشتم، آنها گفته اند که به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اقدامات اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: پارلمان اروپا یک تصمیم احساسی گرفت و عقلانیت کسانی را که این کار را کردند و جلسه ای که این پاسخ را گرفت هدایت نکرد.

وزیر امور خارجه در ادامه در گفتگو با خانه ملت گفت: ماه هاست که تلاش می کنیم اتحادیه اروپا جهت و دیدگاه خود را تعدیل کند، نتیجه این شد که به این نتیجه رسیدند که در اروپا اتحادیه نباید این مشکل را مطرح کرد زیرا مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است، اما آنها این قطعنامه را در سطح پارلمان اروپا برای نمایش دادن تصویب کردند.

وی یادآور شد: اقدام امروز مجلس و طرحی که دولت را مقید می کند و در عین حال نیروهای نظامی اروپایی را ارتش تروریست می داند، اقدام متقابلی است. البته تغییرات عمیقی در تشکیلات نظامی نیروهای نظامی در منطقه رخ می دهد و این امر پیامدهای مهمی را در پی خواهد داشت.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: طبق صحبت هایی که با آقای بورل و رئیس دوره ای اتحادیه اروپا داشتم، آنها اعلام کردند که به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند و این قطعنامه تنها بیانگر احساسات اعضای اتحادیه است. پارلمان اروپا.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به این سوال که خروج ایران از NPT با اخراج بازرسان آژانس یکی از رفتارهای تقابلی ایران خواهد بود، بنابراین وزیر امور خارجه آلمان اگر در مسیر عقلانیت حرکت نکنند و مواضع خود را اصلاح نکنند، هر احتمالی وجود دارد. قابل تصور است

دیدگاهتان را بنویسید