امیرعبداللهیان: با توافق هسته ای باید پرونده اتهامات ایران در آژانس بسته شود.

امیرعبداللهیان: با توافق هسته ای باید پرونده اتهامات ایران در آژانس بسته شود.

روز جدید سایمون کاونی – وزیر امور خارجه ایرلند – روز چهارشنبه (30 شهریور) با وزیر امور خارجه ایران در اقامتگاه وی در نیویورک دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار آخرین تحولات روابط دوجانبه و راه‌های گسترش روابط در حوزه‌های مختلف تجاری، اقتصادی و سیاسی، رویدادهای جهانی و مذاکرات رفع تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایرلند بر علاقه کشورش به تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و با اشاره به رویدادهای جاری در اروپا گفت: تمایل زیادی برای تنوع بخشیدن به روابط تجاری و اقتصادی وجود دارد.

کونی اعلام کرد که دولت کشورش از تلاش برای دستیابی به توافق کوتاه نخواهد آمد و دستیابی به توافق را فرصتی مناسب برای همه کشورها و همچنین جامعه جهانی می داند.

امیر عبدالخیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سطح تماس های صورت گرفته بین مقامات دو کشور، به فرصت های فراوان برای گسترش روابط دو کشور نیز اشاره کرد.

وزیر امور خارجه افزود: هیچ مانعی برای ارتقای همه جانبه روابط دو کشور وجود ندارد و لازم است روابط دوجانبه از طریق تماس های دیپلماتیک، پارلمانی و اقتصادی گسترش یابد.

امیر عبداللهیان در خصوص مذاکرات برای رفع تحریم ها نیز تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده دستیابی به یک توافق خوب و باثبات است اما این امر مستلزم حسن نیت، واقع بینی و اراده لازم از سوی آمریکا و سه دولت اروپایی است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: با توجه به توافق هسته ای باید تحریم های یکجانبه علیه ایران برداشته شود و پرونده اتهامات هسته ای ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید