امیرعبدالیان: مذاکرات در مسیر درستی است/ ما بر سر اختلاف در پرانتز توافق داریم

امیرعبدالیان: مذاکرات در مسیر درستی است/ ما بر سر اختلاف در پرانتز توافق داریم

روز جدید : وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد که مذاکرات وین برای رفع تحریم ها در مسیر درستی قرار دارد.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران با تاکید بر پیشرفت مذاکرات در وین، گفت: مذاکرات در مسیر درستی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه سفیر جدید جمهوری اسلامی در یمن به زودی معرفی می شود، گفت: برخی در ذهن خود به دنبال تجزیه یمن هستند. ما مخالف تجزیه کشورهای اسلامی هستیم. به زودی سفیر جدید ایران برای نظارت بر روابط ایران با یمن منصوب می شود. در حال حاضر سفیر ایران در یمن به شدت و فعالانه در حال بازسازی سفارت است و ما به تلاش های خود برای گسترش همکاری ها و برقراری صلح در یمن، رفع محاصره انسانی و پایان دادن به تجاوز ادامه خواهیم داد و معتقدیم یمن فقط جنبه سیاسی دارد. راه حل.”

وی با ابراز مخالفت با برخی تلاش ها برای تجزیه یمن گفت: یمن باید با مشارکت همه احزاب یمنی تشکیل شود. ما مخالف هرگونه تفرقه کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی هستیم.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به مذاکرات جاری در وین برای رفع تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: مذاکرات وین در مسیر درستی قرار دارد و ما مشغول مذاکره در مورد نقاط اختلاف در پرانتز هستیم.

وی گفت: اگر سایر کشورها با حسن نیت ادامه دهند، امکان دستیابی به یک توافق خوب وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید