امیر عبدالخیان: ما با جدیت مسیر خنثی سازی تحریم ها را دنبال می کنیم

امیر عبدالخیان: ما با جدیت مسیر خنثی سازی تحریم ها را دنبال می کنیم

وزیر امور خارجه در نشست روسای سفارتخانه های ایران در خارج از کشور گفت: علاوه بر باز کردن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم های سرکوبگرانه، مسیر خنثی سازی تحریم ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه بعدازظهر چهارشنبه ۱۹ خردادماه در آخرین روز از نشست سفرا و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به تشریح و خلاصه‌ای از این سمینار پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی با تبیین گفتمان سیاست خارجی کشور در چارچوب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و با استفاده از اصول مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر سفرا و روسای هیئت ها با ایشان، نقش مهمی را در این زمینه بیان کرد. هیئت های جمهوری اسلامی ایران بر لزوم همت و توجه همه آنها بر ارتقای کمی و کیفی روابط دوجانبه و چندجانبه کشورمان تاکید دارد.

وی به بیانات رئیس جمهور در دیدار صبح چهارشنبه با سفرا و روسای هیئت ها اشاره کرد و افزود: اظهارات ایشان در این دیدار و موضوعات مطرح شده نشان از اهمیت جایگاه و مسئولیت های وزارت امور خارجه و توجه شخص رئیس جمهور به امور خارجی است. سیاست و روابط او بین المللی است.

وزیر امور خارجه موضوع ایرانیان خارج از کشور را سرلوحه وظایف و وظایف وزارت امور خارجه دانست و به سفرا و روسای نمایندگی های کشورمان برای توجه بیشتر به این موضوع توصیه اکید کرد. ارتقای هر چه بیشتر فرصت‌های فنی سامانه‌های ارتباطی وزارت امور خارجه در راستای تسهیل امور هموطنان خارج از کشور.

وزیر امور خارجه در خصوص تحریم ها نیز خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه علاوه بر بازکردن مسیر دیپلماتیک برای رفع تحریم های سرکوبگرانه، مسیر خنثی سازی تحریم ها را با جدیت دنبال خواهد کرد.

در ابتدای این نشست محمدحسن شیخ الاسلامی رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی و دبیر سمینار سفیران، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر کشور، ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی علیرضا بیکدالی معاون کنسولی مجلس و امور مجلس، علی باقری معاون سیاسی و محمد فتحعلی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه در نشست سفیران امسال به ارائه دیدگاه ها و جمع بندی های خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید