انتخاب کارآفرینی به جای کارمند بودن


ساعت: 14:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916365

گزارشی از تلاش های یک جوان انسان گرا در عرصه جهاد اقتصادی;

وی یکی از مدیران بازرگانی و تولید کننده محصولات ارگانیک در شهرستان بشرویه است که با کارآفرینی خود در زمینه تولید و عرضه ادویه های ارگانیک و ترکیبی توانسته برای 35 نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، «اقتصاد مقاومتی» اصطلاحی است که چند سالی است توسط مقام معظم رهبری مطرح شده و به شدت بر آن تاکید شده است. کشور ما در سال های اخیر در زمینه های مختلف پیشرفت زیادی داشته است اما از نظر اقتصادی هنوز جای کار وجود دارد و باید تلاش های مستمر انجام شود.

توانمندی اقتصاد کشور موضوعی نیست که فرد یا گروه خاصی که به تنهایی مسئولیت دارند به آن پی ببرند، بلکه عرصه جهاد و جبهه اقتصادی مانند دوران دفاع مقدس تلاش همگان به ویژه مردم را می طلبد. و نباید چیز خاصی و عجیبی باشد حتی از منظر تلاش های گوناگون برای صرفه جویی، اشتغال زایی، تولید، حمایت از تولید داخلی و خرید محصولات بومی منجر به برداشتن گام های بلند در اقتصاد مقاومتی می شود.

در چند سال گذشته که کشورمان تحت تاثیر ویروس مخوف کرونا قرار گرفت، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و میزان درآمد به شدت کاهش یافت و این شرایط بر وضعیت اقتصادی کشور تاثیر بیشتری گذاشت.

اما در مواجهه با این همه شرایط و مشکلات اقتصادی، جوانان ایرانی با خوش فکری و همت، نه تنها ننشستند و تسلیم شرایط شوند، بلکه با همت، همت و همت خود به فکر کارآفرینی افتادند و برای خود درآمدزایی کردند. حتی برای افراد دیگر

متن زیر حاصل گفتگوی خبرنگار هوارستان با جوانی اهل شهرستان بشرویه است که برای خود و بیش از 30 نفر دیگر کسب و کار جدیدی ایجاد کرده است.

محمدرضا پیمان، مدیر بازرگانی و فارغ التحصیل مهندسی عمران در گفت و گو با خبرنگار خاورستان گفت: حدود چهار سال است که در زمینه فروش و بازاریابی ادویه های ارگانیک فعالیت می کنم.

وی افزود: کار من در صنایع باغبانی، کشاورزی و فرآوری ارگانیک است که برای جلوگیری از خام فروشی، از 0 تا 100 محصول را مستقیماً از کشاورز خریداری می کنیم، آنها را بسته بندی و در بازار می فروشیم.

این مدیر بازرگانی گفت: محصولات ما از برندهای مختلف بوده و به صورت حضوری یا از طریق سایت WWW.PEZHMANMARKET.IR به فروش می رسد.


ایجاد شغل برای 35 نفر

پیمان با بیان اینکه محصولات ما از انواع ادویه جات و ارگانیک است، اظهار داشت: حدود 15 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر به صورت غیرمستقیم به عنوان فروشنده در شهرستان ها با ما همکاری می کنند.

وی بیان کرد: در حوزه کارآفرینی و کسب و کار نیز مشاوره های تخصصی ارائه کرده ایم، سطح کیفی بسته بندی را بالا برده ایم و خدمات ایجاد کسب و کار را به علاقمندان کاهش هزینه ها ارائه می دهیم.

مدیر بازرگانی و تولید کننده محصولات ارگانیک گفت: مرکز فعالیت ما در شهرستان بشروی است و محصولات را به شهرهای دیگر کشور ارسال می کنیم و در بیرجند شعبه افتتاح خواهیم کرد.

پیمان به مسائل اقتصادی و تحریم ها اشاره کرد و گفت: هیچ تحریمی جز تحریم های داخلی ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد و اگر درست باشد واقعاً مشکلی نداریم.

وی گفت: در حال حاضر فروش محصولات ارگانیک کار اصلی من است و اولویت من استخدام افرادی است که مستقیماً با ما کار می کنند.


یک مهندس عمران کارآفرین شد

این مدیر بازرگانی که فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است، درباره ارتباط رشته تحصیلی خود با کسب و کار فعلی خود گفت: در زمینه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود فعالیت می کردم اما به دلیل کاهش حجم کار به دلیل کرونا و مسائل اقتصادی و از طرفی چون به کارآفرینی علاقه داشتم، بحث کارآفرینی و مدیریت کسب و کار را به موازات کارم دنبال کردم و اکنون چندین سال است که به عنوان کارآفرین در این زمینه فعالیت می کنم. در واقع این شغل از نظر شغلی و درآمدی شغل اصلی من است.

پیمان در خصوص برنامه های کاری آتی خود در زمینه صادرات نیز گفت: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک شاهد این اقدام در زمینه صادرات مستقیم محصولات ارگانیک نیز باشیم.

وی افزود: در زمینه فرآوری و تبدیل زرشک و آلوچه به محصولات با ارزش افزوده اقداماتی انجام داده ایم.

این مدیر بازرگانی و تولید کننده محصولات ارگانیک ادامه داد: در مورد سبزیجات خشک هم همه آنها را به صورت ارگانیک فرآوری کرده و وارد بازار کرده ایم.


جوانان باید خودشان به فکر اشتغال زایی باشند

پیمان به فارغ التحصیلان دانشگاهی که به دنبال شغل و مشاغل دولتی هستند، گفت: زندگی همیشه یکسان نخواهد بود، فراز و نشیب های زیادی دارد. اگر برای زندگی برنامه و برنامه B نداشته باشیم، شاید درآمد برای کارهای کوچک از بین برود.

وی بیان کرد: جوانان باید خودشان به فکر ایجاد شغل و درآمد باشند چرا که اگر اینطور نباشد چرخه برنمی گردد چرا که در کنار شما افراد دیگری نیز کسب درآمد خواهند کرد.

این مدیر بازرگانی و تولید کننده محصولات ارگانیک با بیان اینکه فعالیت فعلی من و سایر فروشندگان مستقیمی که با من همکاری می کنند نوعی جهاد است، تصریح کرد: ما محصولات ارگانیک و سالم را به مصرف کنندگان عرضه می کنیم و با آن هزینه های زیادی از جمله درمان مشکلات پزشکی داریم. ، کاهش می یابد زیرا ما محصولات سالمی را برای مردم ارائه می دهیم.


توجه به تولید محصولات سالم

پیمان گفت: بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی ناشی از تغذیه و ادویه هایی است که در غذای افراد به آنها داده می شود. این ادویه ها ممکن است خوشمزه به نظر برسند، اما مضر هستند.

وی به ایمنی غذایی محصولات تولیدی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ایمنی مواد غذایی از بین رفته و همه مواد غذایی دارای مواد افزودنی و نگهدارنده هستند و این مشکل مشکلات زیادی از جمله ناباروری و کوتاهی قد را ایجاد کرده است بنابراین مجبور به تولید محصولات ارگانیک از صفر شدیم و محصولات سالم تولید کنیم و برای سایر محصولات نیز همین برنامه را داریم.


تلاش برای توسعه سرمایه گذاری تا سقف 500 میلیون تومان

مدیر بازرگانی و تولید کننده محصولات ارگانیک در پایان گفت: چهار سال پیش با سرمایه گذاری پنج میلیون تومانی کار خود را آغاز کردم و اکنون تا سقف 500 میلیون تومان برای طرح توسعه شهرستان بشرویه سرمایه گذاری خواهم کرد. ساخت و ساز نیز به من قول هایی در مورد تامین یک پایه مادی داد.

پیمان به حضور خود در نمایشگاه نیروی مردمی اقتصاد در اوایل آذرماه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ها ارتباط بین تولیدکنندگان و استفاده از تجربه و دانش دیگران حاصل می شود و زمانی که کار در شبکه انجام می شود اقتصاد در داخل قدرت پیدا کرده است و نیازی به حمایت نهادی ندارد زیرا مردم به خودشان کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید