انتصاب کارمندان گلستان باید در سطح دولت ریاست جمهوری باشد/ جوانان گلستانی نباید امروز سر کار به استان های دیگر بروند.


ساعت: 10:07
تاریخ انتشار: 06/02/1401
کد خبر: 1892203

گفتگو با یک تحلیلگر سیاسی به مناسبت هفته دولت؛

حسین کریمی گفت: مردم بر اساس آرمان های خود به دولت آیت الله رئیسی رای دادند و همچنین انتظار دارند در انتصابات و مدیرانی که انتخاب می شوند با همین روحیه جهادی برای خدمت به مردم منصوب شوند، بنابراین تحول که باید در استان انجام شود می توان برگزار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کریمی در گفت و گو با گلستان ما اظهار داشت: فلسفه وجودی دولت ها در جمهوری اسلامی خدمت به مردم و خدمات رسانی به مردم و توسعه کشور بر اساس آرمان هایی است که انقلاب اسلامی بر اساس آن شکل گرفت. یعنی ارزش ها و اندیشه های اسلامی و انقلابی و سیره و تفکر نبوی اهل بیت (علیهم السلام) وجود دارد.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت ها دست به کار شده و تلاش می کنند و با توجه به روی کار آمدن دولت سیزدهم و رویکرد جهادی و انقلابی این دولت، انتظارات بیشتری از این دولت وجود دارد که بر اساس آن حرکت کند. آرمان های انقلاب اسلامی و مردم می توانند شاهد حل مشکلات در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی توسط این دولت باشند.

کریمی ابتدا افزود: در گلستان با ویژگی های طبیعی و شرایط جغرافیایی دولتمردان باید تلاش کنند و با روحیه جهادی و انقلابی عمل کنند و در سفر آیت الله رئیسی رئیس جمهور به گلستان توجه ویژه ای داشتیم و باید اطمینان حاصل کنیم که می توانیم تحولی داشته باشیم که در جدول مردم روستا دیده می شود.

وی بیان کرد: مردم بر اساس آرمان های خود به دولت آیت الله رئیسی رای دادند و انتظار دارند مدیران منتخب نیز با همین روحیه جهادی در خدمت مردم منصوب شوند تا تحولی که باید در استان رخ دهد محقق شود. این انتظار از دولت و استاندار و هیئت محترم در بحث انتصابات باید دقت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به اهداف دولت برسیم.

این مقام مسئول افزود: در شرایط کنونی دولت جمهوری اسلامی ایران یک سال است که اقدامات خوبی انجام داده است و در مورد مشکل کرونا، وضعیت گذشته مردم را نگران کرده و میزان مرگ و میر بیماران کرونا بالا بوده است. روند واکسیناسیون نیز به آرامی و از طریق پیشرفت انجام شد. این مشکلات توسط دولت سیزدهم با جلسات و پیگیری های مکرر حل شد و از نظر نگاه به درون و توجه به فرصت های داخلی چه در حوزه دانش و چه در سایر امور علمی، دولت به آن توجه کرد.

کریمی ابتدا بر ارتباط دولت سیزدهم با همسایگان تاکید کرد و افزود: رابطه با همسایگان و نگاه به شرق در این شرایط و بلوک بزرگ منطقه ای مانند چین، روسیه و ایران و ایجاد پیمان شانگهای شرایطی را برای توسعه ایجاد کرد. از صادرات ما در حالی که مبادلات کالا از مرز اینچه برون تقریبا به صفر رسیده است، دولت سیزدهم روابط خود را با همسایگان خود بهبود بخشیده و در روزهای اخیر شاهد حضور هیئت های تجاری مختلف از کشورهای مختلف از جمله عراق و جمهوری بوده ایم. تاتارستان، و این روابط می تواند روابط اقتصادی را بهبود بخشد. کشور باید کمک کند.

وی افزود: از نظر نقدینگی، دولت مصمم است بدون حمایت پول چاپ نکند و بدهی دولت به بانک مرکزی در حال نزدیک شدن به صفر است و اینها تحولاتی است که در دولت سیزدهم شاهد آن هستیم و دیپلماسی بین المللی ایجاد خواهد کرد. شرایطی که امیدواریم منجر به توسعه شود.» انشالله که کشور به صلابت و اراده آرمان های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دیکته شود و شاهد تأثیر انقلاب اسلامی در امور بین الملل و همچنین تحول کشور باشیم. تا دل خانواده های شهدا شاد شود و بدانند که با چنین رهبران انقلابی برای آرمان ها شهید شدند و انقلاب نزدیک است.

این مسئول تصریح کرد: با چنین رویکردی امیدواریم مردم نسبت به نظام بدبین نشوند و اخباری مانند اعتراضات جامعه را متضرر کند و مردم انتظار داشته باشند که با روحیه جهادی مانند شهید رجایی و باهنر به مردم خدمت کنند و این موضوع باعث شود. در تور استان مورد بحث قرار گیرد. ما شاهد بودیم که رئیس جمهور و آیت الله رئیسی وطن پرستی خود را در عمل نشان دادند و به دل مناطق فقیرنشین رفتند و این روحیه ای است که باید در همه مدیران متبلور شود.

امام کریمی اول بابیان این مطلب افزود: با چنین روحیه ای می توان رضایت ایثارگران و خانواده های معظم شهدا و مردم را توسط مسئولان نظام محقق کرد. امیدواریم بتوانیم به سمت تمدن اسلامی پیش برویم و پرچم انقلاب اسلامی را به اهتزاز درآوریم.» به دست صاحب اصلی این انقلاب یعنی امام زمان (عج) برسد.

وی تاکید کرد: در استان گلستان بسترهایی داریم که می تواند این استان را توسعه دهد، یکی از مسائل مهم استان بحث خلیج گرگان است که باید با تلاش بیشتر دنبال شود و تمام امکانات استان اختصاص داده شود و مسئولان باید تلاش کنند تا نشان دهند آنچه دولت انقلابی می گوید عملی می شود.

وی افزود: گمرک اینس برون باید بیش از گذشته فعال شود و شرایط بهتری را شاهد هستیم و زیرساخت های گمرکی شکل بگیرد و پایانه گمرک اینس برون توسعه یابد تا به پایگاهی قوی برای مبادلات تبدیل شود. کالا بین ایران و آسیای مرکزی.

این مسئول افزود: در بحث آبخیزداری باید مسئولان اهتمام بیشتری داشته باشند، شرایطی ایجاد نشود که هرکسی بتواند به راحتی به منابع طبیعی حمله کند و این مشکلاتی است که مردم و حتی نهادهای دولتی و مراکز قدرت از آن گلایه دارند. همچنین باید بدانند که دیگر نمی توانند به راحتی منابع طبیعی را لمس کنند.

کریمی ابتدا گفت: در بخش کشاورزی زمین های کشاورزی مناسبی داریم، طرح زهکشی باید سریعتر در استان پیگیری شود، همچنین مردم انتظار دارند مشکلاتی مانند سدنارماب تکمیل شود.

وی افزود: افزایش بهره وری در بخش کشاورزی و اجرای چنین طرح هایی باعث می شود که جوانان ما دیگر در استان های قم و تهران سر کار نروند و حتی از سایر استان های کشور نیروی کار بگیریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید