انتظار مردم بام امن است/ 51 درصد مردم کردستان در شرایط ناکارآمد زندگی می کنند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کُردتودی، رشد جمعیت و مهاجرت های غیرقانونی به شهرها باعث شده است تا علاوه بر تغییر ساختار و کاربری بافت های قدیمی شهر، بافت های غیرعادی در حاشیه شهرهایی که بدون الگوی مناسب توسعه یافته اند، ضمن بافت های فرسوده اضافه شود. زلزله هایی مانند زلزله و به دلیل مشکلات اجتماعی با چالش های عمده ای مواجه است.

شهر سنندج یکی از شهرهای مهم غرب ایران است که هر روز بر بافت های فرسوده آن افزوده می شود و هیچ اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

بافت های تخریب شده و ناکارآمد شهری دارای مشکلاتی از قبیل ساختمان های ناسالم، مشکلات ترافیکی، ناهنجاری ها و کمبود امکانات خدماتی هستند که بارها مطرح شده است، اما بافت ها و حومه ها همچنان فرسوده هستند و همچنان پابرجا هستند که نشان می دهد توانسته اند قانع کنند. صاحبان خانه برای بازسازی خانه ها در منطقه فرسوده.


cb8dbe20 235f 4e36 8e1b 9781e539683e خبر خاکستری


وعده ای که نیازمند حمایت کارکنان است

امینی یکی از شهروندان سنندجی به کُردتودی گفت: سال هاست که در محله عباس آباد قدیمی در یک آپارتمان بسیار فرسوده با بافت نامناسب و بدون هیچ گونه امکانات و خدمات اولیه زندگی می کنیم.

وی گفت: ما و سایر همسایگانمان در شرایط بسیار سختی زندگی می کنیم و متاسفانه تاکنون هیچ یک از وعده های مسئولان برای حل مشکلات ما محقق نشده است.

این شهروند کردستانی گفت: مسئولان با وعده وام 80 میلیون تنی برای بازسازی منازل قول حل این مشکل را داده اند که برای ما نویدی است اما سوال اینجاست که آیا تورم در اقتصاد جامعه حاکم است و در این شرایط سخت است. برای خرید خانه و بازسازی آن با 80 میلیون تن؟ !!

وی گفت: نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده مستلزم مساعدت و مساعدت دولت است تا ساکنان بافت های فرسوده بتوانند برای رفع این مشکل گام بردارند چرا که مردم این محله ها مشکلات زیادی دارند از جمله؛ حمل و نقل و ترافیک وجود دارد و حتی در مواقع اضطراری یا تصادف، آمبولانس و آتش نشان نمی توانند وارد این کوچه ها شوند و این وضعیت دیگر برای ما قابل قبول نیست.


e07fc313 03ef 436f a1f6 da39bd37d7b7 خبر خاکستری


51 درصد جمعیت استان در بافت های ناکارآمد زندگی می کنند

مصطفی رضایی معاون مسکن و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به تنوع و تعداد بافت های ناکارآمد شهری در استان اشاره کرد و گفت: این استان حدود 4 هزار و 727 هکتار غیرکاربردی دارد. بافت عملکردی

وی افزود: 51 درصد جمعیت استان در بافتی غیرکارکردی زندگی می کنند که نشان می دهد جمعیت در سطح پایین تری از شهر زندگی می کنند که نشان دهنده نابرابری در توزیع خدمات در شهرها است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان به وضعیت شهر سنندج در خصوص پراکندگی انواع بافت های ناکارآمد شهری اشاره کرد و ادامه داد: وضعیت شهر سنندج به 5 ناکارآمد تقسیم شده است. مناطق شهری، در 182 هکتار تشکیل شده است.

رضایی یادآور شد: بافت فرسوده متوسط ​​که لایه بعد از بافت تاریخی 220 هکتاری است، بافت پس‌زمینه روستایی حاصل از اعتلای شهرستان به روستاهای اقماری در مساحت 123 هکتاری، بافت شهری ناسازگار که شامل تمامی امکانات شهری است. عملکرد چندانی با زندگی امروز ما در شهرهای 527 هکتاری و در نهایت سکونتگاه های غیررسمی 646 هکتاری ندارد.

وی گفت: در مجموع یک هزار و 697 هکتار بافت غیرعملکردی در شهر سنندج وجود دارد که 35 درصد از مساحت شهر سنندج را در بر می گیرد و جمعیتی نزدیک به 206 هزار نفر را در دل خود جای داده است.


c649fd16 2ba6 440b a534 4a1c5836b5d1 خبر خاکستری


سنندج از نظر ساختارهای شهری ناکارآمد در وضعیت نامناسبی قرار دارد

یحیی نظری فرماندار سنندج گفت: سنندج علیرغم اقدامات انجام شده نسبت به سایر شهرستان های استان وضعیت نامناسبی نسبت به بافت های ناکارآمد دارد.

نظریتی در جلسه بازآفرینی شهری استان کردستان با اشاره به مضرات نیسر سنندج، گفت: مناطق منفصل شهری سنندج مشکلات زیادی دارد و متاسفانه پیگیری برخی پروژه ها در نیسر و سایر مناطق کم برخوردار سنندج بسیار کند است. نیاز به این مناطق به فرم ویژه باید در دستور کار باشد.

فرماندار سنندج گفت: در شهر سنندج متقاضیانی که از بافت فرسوده استفاده می کنند از پرداخت سود بانکی گلایه دارند که باید با تعامل جدی مسکن و شهرسازی با شهروندان این مشکل حل شود.


83f54e17 39d3 4293 ba5e fc41b8810d71 خبر خاکستری


از ظرفیت دستمال های فرسوده در سنندج باید به نحو احسن استفاده شود

انور رشیدی شهردار سنندج افزود: باید از ظرفیت پارچه های فرسوده سنندج به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سنندج در بافت های فرسوده موفق به تصاحب زمین های وسیع شده است، افزود: در این راستا باید از تسهیلات بانکی در بافت تاریخی استفاده شود.

شهردار سنندج در خصوص بافت ناکارآمد شهری نیز گفت: برنامه ریزی های زیادی برای آسفالت معابر به ویژه در نقاط کم برخوردار این بافت انجام شده است و انتظار می رود دولت با نگاه مطلوب به این مهم رسیدگی کند.


6789a8c5 cb0d 4570 a226 c8561474e2e9 خبر خاکستری


و اما…

هر از چند گاهی در قسمتی برنامه ای برای احیا و نوسازی تعریف و تدوین می شود، اما در عمل از مشکلات کاسته نمی شود و به دلیل عدم موفقیت، بدبختی بیشتری را بر ساکنان این منطقه تحمیل می کند.

در واقع فقدان یک رویکرد سیستماتیک در قالب مدیریت واحد مشکلات زیادی را در فرآیند حفاظت، نوسازی، نوسازی، بهسازی و احیا ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید