انتظار چنین قهرمانی را از پرسپولیس نداشتیم

انتظار چنین قهرمانی را از پرسپولیس نداشتیم

محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس در خصوص وضعیت این روزهای پرسپولیس پس از پیروزی استقلال و از دست دادن ششمین عنوان قهرمانی متوالی مصاحبه ای با شاگردان یحیی گل محمدی انجام داده است که در ادامه می خوانید:

تا چه اندازه با حمله روزهای اخیر به پرسپولیس موافقید؟

فکر می کنم با این شرایط چیزی جز باخت برای پرسپولیس باقی نمانده است. چیزی که بیشتر از همه به درد می خورد خود پرسپولیس است. به خصوص که این مشکلات در فضای مجازی واقعا آزاردهنده است. هرکس هر چه می خواهد می نویسد و به تیم و بچه های پرسپولیس احترام نمی گذارد. یادتان باشد پرسپولیس تیم دوم جدول است. اگر تا الان با این همه مشکلات خوب کار نمی کرد، اینقدر از پرسپولیس توقع قهرمانی نداشتیم. بچه های تیم خیلی زحمت کشیدند.

میشه بیشتر توضیح بدی

درست است که پرسپولیس قهرمانی را از دست داد، اما یادمان باشد در ابتدای فصل چه چهره هایی از پرسپولیس جدا شدند. تا اینکه هر سال یک تیم قهرمان می شود. البته دوست داشتم پرسپولیس ششمین قهرمانی متوالی خود را به دست بیاورد، چون واقعا خوب بود، اما زمانی اتفاق می افتد که تعداد مشخصی از ارقام محو شوند و مهره های جدید تاثیر لازم را نداشته باشند. بحث داوری واقعاً تأثیر مستقیمی روی نتایج دو یا سه بازی داشت یا تیم در یکی دو مسابقه خوب کار نکرد. بالاخره این اتفاق می افتد.

نظرت در مورد عملکرد کلی پرسپولیس چیست؟

با وجود تمام مشکلات مدیریتی و تغییرات در ستاد بازیکنان، به گفته همه کارشناسان پرسپولیس او زیباترین فوتبال فصل را ارائه کرد اما بار روانی روی تیم بسیار زیاد بود. به همین دلیل بچه ها گاهی توپ را در دو مرحله از دروازه بیرون می کردند. از طرفی اگر یک نفر را از خیابان بیاورید و همان توپ را به او بدهید، به راحتی گل می خورد. این به دلیل فشار روانی بر تیم است.

قبول دارید هجمه شدید این روزهای پرسپولیس به خاطر قهرمانی رقیب سنتی این تیم است؟

100%! هواداران امشب احساساتی بودند. در نهایت حق با آنهاست. هوادار نمی خواهد تیم رقیبش قهرمان شود. شاید اگر تیم دیگری محل استقلال بود غم آنقدر زیاد نبود، اما یادمان باشد که ما همان پیشکسوتان هستیم، هواداران همان هواداران هستند و این پرسپولیس همان پرسپولیس است. ما از این تیم مادام العمر حمایت کردیم و با نام پرسپولیس برای خود هویت ساختیم. پس باید به حمایت از پرسپولیس ادامه دهیم. قطعاً دوباره روزهای خوب در راه است. برای پنج فصل متوالی یک سال و یک تیم دیگر بردیم. مطمئنم این تیم در فصل آینده با یک بازی مناسب به نتایج مطلوب هوادارانش خواهد رسید.

چطور می خواهی با تراکتورسازی در تبریز بازی کنی؟

همه مسابقات برای پرسپولیس سخت است. هر تیمی مقابل پرسپولیس با انگیزه است. هر تیمی مقابل پرسپولیس به میدان می رود در حالی که دو هفته قبل و بعد از بازیکنان این تیم صحبت می کنند. همه اینها به بازیکنان جوان تیم مقابل پرسپولیس انگیزه می دهد. 30 میلیون نفر فوتبال آنها را به صورت زنده تماشا می کنند. چه چیزی بیشتر از این انگیزه لازم است! البته باید گفت تراکتورسازی هم رقیب قابل احترامی است و نباید دست کم گرفت. اما پرسپولیس باید برود و شانس نایب قهرمانی اش را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید