انتقاد از اجرای ناقص و تاخیری رتبه بندی معلمان

انتقاد از اجرای ناقص و تاخیری رتبه بندی معلمان

محمد وحیدی با اشاره به سوال خود از وزیر آموزش و پرورش گفت: این سوال درباره کار وزارت آموزش و پرورش به ویژه در اجرای قانون رتبه بندی است که چرا با وجود وعده های وزیر آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان به تعویق می افتد. ناقص اجرا شده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملکان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در شورای اسلامی با بیان اینکه قانون رتبه بندی معلمان یکی از قوانین مترقی شورای اسلامی در دوره یازدهم بود، گفت: اما آیین نامه آن مورد تایید اعضای کنترل شورا و به بدترین شکل قرار نگرفت و با تاخیر پر شد.

وی افزود: آئین نامه این قانون ده ها ایراد دارد و رتبه بندی به گونه ای انجام شده است که گروه های هدف به ویژه مهرآفرین ها و گروه های هدف رتبه های 4 و 5 تحت پوشش قرار نمی گیرند. ضمناً مرحله انطباق و استقرار باید بر اساس سوابق آزمایشی و ارزیابی سالانه باشد که رعایت نشد.

واحدی عدم رعایت مصوبه فوق العاده معلمان در هیات حقوق و دستمزد، عدم واگذاری سهام صندوق ذخیره معلمان به اعضا، شاخص تخصیص غیرقابل دفاع سهمیه استخدامی در استان های فقیر و مرزی را از دیگر محورهای سوال خود از وزیر آموزش و پرورش برشمرد.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: وزیر آموزش و پرورش از اعضای هیات حقوق و دستمزد است و باید در اخذ مجوزهای ویژه برای معلمان در پست های دولتی و خصوصی تسریع می شد. این تاخیر و سهل انگاری چیست؟

وی بیان کرد: همچنین باید مشخص شود که سرنوشت واگذاری سهام صندوق ذخیره فرهنگیان به کجا رسیده است. وی بیان کرد: همچنین باید توضیح داد که چرا ارقام اختصاص سهمیه اشتغال به مناطق مرزی و عقب مانده کشور به این صورت است که الان است.

دیدگاهتان را بنویسید