انتقاد از مصاحبه با رئیس: آیا موفقیت واکسیناسیون را بعد از انجام همه مقدمات واردات آن در دولت قبل نام می برید اما مشکلات را به گردن آن می اندازید؟

انتقاد از مصاحبه با رئیس: آیا موفقیت واکسیناسیون را بعد از انجام همه مقدمات واردات آن در دولت قبل نام می برید اما مشکلات را به گردن آن می اندازید؟

روز جدید اعتماد در یادداشتی با اشاره به صحبت های تلویزیونی رئیس جمهور و مقصر مشکلات اقتصادی امروز را دولت قبل دانسته است، نوشت: یک سال از روی کار آمدن دولت جدید می گذرد و همه از اقداماتی که در سال جاری توسط قوه مجریه انجام شده است، آگاه هستند. نتیجه.

به گفته رئیس جمهور محترم آنچه بر مردم گذشته گذشت به وضوح و به طور دقیق توضیح داده شده است. نشانه آن هم این است که او در مورد فشار اقتصادی بر مردم حق دارد و نه تنها آن فشار را انکار نمی کند، بلکه به وجود آن اذعان دارد. چه کسی مسئول آنچه که امروز بر سر کشور و مردم می‌گذرد، باقی می‌ماند؟

وی گفت: اصلاحات اقتصادی باید قبل از دولت ما انجام می شد و اگر یکی دو سال پیش اتفاق می افتاد هزینه کمتری داشت. این سخنان آقای رئیسی حاوی چند نکته است. اولاً، اصلاحات اقتصادی بهایی دارد. دوم اینکه این اصلاح باید در دولت قبل انجام می شد. سوم، تاخیر در این امر منجر به افزایش هزینه ها می شود.

با توجه به این گفته مشخص می شود که رئیس جمهور هزینه این اصلاح را بر جان مردم منکر نمی شود، بلکه دولت قبلی را مسئول آن می داند. این که آیا این طور است یا نه باید مورد توجه کارشناسان قرار گیرد، اما در جریان انتخابات سال گذشته برخی از فعالان سیاسی گفتند که باید برای تحکیم قدرت و مسئولیت و در نتیجه فراهم کردن شرایط برای صاحبان قدرت تلاش کرد. او نیز باید مسئول باشد، نه اینکه قدرت در دست یکی است، بلکه مسئولیت دیگری است و از این رو از وحدت حکومت دفاع کرد، زیرا در این شرایط حاکم نمی تواند از مسئولیت اعمال خود فرار کند. .

در همان زمان این سوال مطرح شد که آیا حاکمیت کاملاً یکپارچه بوده و تمام اختیارات به طور کامل داده شده است، اما این قاعده واحد باز هم مسئولیت امور را بر عهده نمی گیرد و دیگران را مسئول می داند؟ آیا راه دیگری وجود دارد که این دولت یکپارچه بالاخره مسئولیت اعمال خود را بپذیرد؟

در این یک سال هر موفقیتی (مثلاً واکسیناسیون تاج که دولت قبل واکسن آن را خریداری کرد) مرهون تلاش دولت جدید بود و همانطور که رئیس جمهور در مورد کاستی های دولت گفت هر مشکلی پیش آمد. دولت قبلی

اکنون که دیگران همچنان مسئول بدبختی ها هستند و هیچ کس مسئولیت اتفاقاتی که بر سر مردم و دولت می افتد را بر عهده نمی گیرد. دولت قبلی که دیگر آنجا نیست که بپرسند تصمیم برای برون رفت از این وضعیت چیست، دولت جدید که وضعیت فعلی را بر دوش رهبران قبلی می اندازد و از زیر بار مسئولیت رها می شود، با این وضعیت، وضعیت حتی مثل قبل نیست کسی که قدرت حسابرسی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید