انتقاد خود را از قوه قضائیه مطرح کنید/ گرفتار نیستیم

ساعت: 20:00
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786193

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه نمی خواهیم گرفتار شویم، گفت: اصناف کشور نگرانی ها و انتقادات شما را از قوه قضائیه برای بهبود عملکرد قوه قضاییه مطرح می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی، امام خمینی (ره) را سرباز مخلص باشی امروز یکشنبه (30 آبان) در دیدار با اعضای فراکسیون اصناف مجلس و هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران تجلیل کرد. هفته بسیج خداوند آن را تقدیم کرد و آن را بالاترین نشان افتخار این نهاد دانست و فرمود: امروز بسیاری از مردم ما از پیر و جوان و از طبقات و قشرهای مختلف بسیجی در عرصه های مختلف و دارای روحیه بسیجی و کار هستند. برای بسیجیان. .

رئیس قوه قضائیه در تشریح ویژگی های حکمرانی خوب گفت: حکمرانی صحیح آن است که به نفع همه مردم باشد و تبعیض، بی عدالتی و سوء استفاده نکند و در نتیجه این حکمرانی صداقت، قابل اعتماد بودن و انصاف در همه بخش ها از جامعه باشد. “

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی با اشاره به اینکه در چنین جامعه ای اقدامات صحیح، به موقع، ارزان، مفید و پایدار انجام می شود، خاطرنشان کرد: اگر کارها به موقع یا با قیمت نامتعارف انجام نشود، مؤثر نخواهد بود. .

وی ادامه داد: به فرض اینکه برای ایجاد شغل در کشور یا غلبه بر مشکلی هزینه کنیم، اما کارمان گران و ناپایدار باشد و یا به صورت تکانه ای از بین برود، نتیجه تلاش ما به دست نمی آید.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر اقدامات ما رفع یا کاهش بی عدالتی، تبعیض، بی عدالتی و سوء استفاده و صداقت در جامعه روز به روز گسترش یابد، به اهداف نظام اسلامی نزدیکتر خواهیم شد، اما هر جا که کارمان ناکافی باشد. باید با تلاش مضاعف حذف شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای یکی از الزامات کاهش هزینه انجام کار را واگذاری کار به مردم دانست و گفت: هر کاری که رواج پیدا کند سریعتر، بهتر و ارزانتر می شود و با مشکل مواجه خواهیم شد. “

وی افزود: وظیفه دولت سیاست گذاری، رهبری و کنترل است و تا جایی که ممکن است باید کار را به مردم سپرد، اما اگر دولت بخواهد هم سیاستمدار باشد و هم مجری، کار درست می شود. گران.”

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد از ظرفیت مردم به درستی و شاید استفاده نمی شود، خاطرنشان کرد: وقتی مردم به دلیل بلد بودن کار خود به میدان می روند، سعی می کنند آن را بهتر و هزینه کمتری انجام دهند و نتیجه این است که مطلوب تر شدن

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی با تاکید بر تبیین ظرفیت اتاق اصناف مردم به ویژه جوانان، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات و مشکلات مردم و نهادها از جمله قوه قضاییه قابل حل است. با همکاری اصناف

وی به عنوان نمونه کاهش پرونده های قضایی را یکی از مهم ترین رویکردهای قوه قضائیه در دوران تحول و تعالی برشمرد و گفت: با توسعه تشکل های صنفی بسیاری از مشکلات که به پرونده های کیفری و قضایی تبدیل می شود می تواند. جلوگیری شود.»

رئیس قوه قضائیه یکی از مهم ترین مسائل برای پیشگیری از مشکلات را راهکارهای دقیق و اصولی دانست و گفت: بسیاری از راهکارها به دلیل جامع نبودن اشتباه است و اگر دستگاه های مختلف فکر و همکاری نکنند تک بعدی است. تصمیماتی گرفته می شود که مضر است.»

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر درک مشترک از مسائل، از اصناف سراسر کشور خواست برای بهبود عملکرد قوه قضائیه و عدم ناامیدی و اعتماد به نفس، دغدغه ها و انتقادات خود را از قوه قضائیه اعلام کنند. در مشکلاتشان نظرها و پیشنهادات توجه و عمل.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود از اصناف و بازاریان به عنوان اصناف و بازاریان به عنوان اصناف در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ و عبور از بحران ها و تنگناها در دوران تحریم های ایثارگرانه یاد کرد و از آنان خواست تا بازار را تقویت کنند. شبکه در شرایط حساس کنونی و برای انتشار و کنترل سیستم بازار.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای همچنین بر نقش اصناف در ترویج کالای ایرانی تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه برندهای زیادی نداریم، اما اینکه برخی از کالاها در این برندهای موجود، الزامات لازم را ندارند، عیب است. کیفیت یا افرادی که نمی شناسند. کیفیت آنها از برند خارجی استقبال می کند و هر دو باید مورد توجه قرار گیرند.

وی همچنین قاچاق را یکی از معضلات گریبانگیر تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و بازرگانان عنوان کرد و از اتحادیه ها خواست دستگاه های مربوطه را در مبارزه واقعی و عادلانه با قاچاق یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: زمانی که یک کالای تقلبی تاریخ مصرف گذشته وارد بازار می شود، مشکلات مادی و روانی زیادی در جامعه ایجاد می کند که باید از آن جلوگیری کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین از لزوم همکاری اصناف در نظارت بر بازار خبر داد و تاکید کرد: ما نمی خواهیم گرفتار شویم، این هنر نیست که بستری را فراهم کنیم که فردی در چاه بیفتد و روی آن بنشیند. اما هنر این است که اجازه ندهید همکلاسی، مشتری، کارمند یا مشتری.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با تاکید بر اینکه حتی الامکان باید از ورود افراد به زندان یا محاکمه ای که منجر به مجازات و تصمیم قضایی می شود جلوگیری کرد، گفت: اگر مردم را راهنمایی و کمک نکنیم به دردسر افتادن از فردی که در شرایط خاصی مرتکب جرم یا اشتباهی شده و لغزش جبران ناپذیری داشته باشد، نمی گوییم در حالی که می توانیم کار او را اصلاح کنیم، کار گرانی داریم و این به صلاح اقتصادی، امنیتی و روانی جامعه نیست.

وی با بیان اینکه بالاترین سرمایه با از دست رفتن اعتماد مردم به مسئولان و نظام از بین می رود، تاکید کرد: هر روز باید برای افزایش اعتماد عمومی به نظام و مسئولان تلاش کنیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین نقش اصناف را در اصلاح نظام اداری و قضایی مهم و موثر دانست و گفت: اگر فردی بخواهد کاری انجام دهد یا مجبور باشد برای گرفتن مجوز در حوزه خدمات 70 مسافرخانه را طی کند. ، صادرات یا واردات، باید سخت کار کند.» یا اگر بمیرد و مجبور به ارتکاب جرم شود، اصناف می توانند از وقوع آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی خطاب به اصناف گفت: هر جا احساس کردید ماشینی چوبی را در چرخ می گذارد یا شخصی در ماشین با این اقدام خود بی اعتنایی کرده و قانون را زیر پا می گذارد، مشکل را اعلام کنید تا به آن عمل شود. دنبال کرد.”

رئیس قوه قضائیه از اتحادیه ها خواست در حل و فصل پرونده های خاص و پرمخاطب به قوه قضائیه کمک کنند و گفت: گاهی یک فرد یا یک موسسه حقوقی کاری انجام می دهد که هزاران نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای گفت: نمایندگان مردم و اصناف می توانند برای جلوگیری از شکایت، ریشه کنی و رفع مشکل به قوه قضائیه کمک کنند.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در مورد بسیاری از افراد، زمانی که مجرم در ابتدای کار به زندان می رود، عموماً حقوق بشر رعایت نمی شود. از یک موسسه یا یک شخص استفاده کنید و با اصلاح رویه خود فرصت دهید تا حقوق مردم را سریعتر و با کمترین هزینه بهبود بخشد تا افراد بیشتری درگیر نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی همچنین به معاون پیشگیری از وقوع جرم و وکیل دادگستری دستور داد به شکایات برخی مسئولان اتاق اصناف در خصوص برخی از تصمیمات دادگستری و مشکلات برخی واحدهای قضایی پاسخ دهد و بررسی و رفع مشکل شود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید