انتقاد شدید از اجبار حکومت به حجاب

در شرایطی که همه نهادها ناامیدی خود را در پیگیری حجاب اجباری پذیرفته اند و دو سال پیش از یکی از اعضای ارشد مدیریت شنیدم که از اصطلاح «گیشت منهوس ارشاد» استفاده کرده است، نظام حجاب گشاد دارد – البته از سوی. یک درجه پایین آمد و او را غیر مجرم اعلام کرد. شواهدی دال بر پافشاری رهبری بر این امر وجود دارد، همانطور که در مورد گشت ارشاد نیز چنین بود. حجاب اخیراً به عنوان یکی از چهار خط قرمز رهبری برای هرگونه تحول و اصلاح مطرح شده است.

حتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی از جلسات خود در بحبوحه اعتراضات، موضوع گشت ارشادی و جرم انگاری برهنگی را مطرح کرد و مصوبه ای در این خصوص داشت، البته رئیس جمهور نسبت به امضا و اعلام آن هشدار داد.

یک بار در شهریور 99 از شبکه 4 سیما و بار دیگر چند ماه پیش (قبل از جنبش مهسا) در یک گفتگوی نود دقیقه ای با اعتماد آنلاین حجاب اجباری را از جنبه های شرعی، حقوقی، اجتماعی و سیاسی آن نقد کرده ام و اکنون مجدداً به عنوان فردی که به مدت 6 سال (70-73 و 80-83) در درس حقوق حضرت آیت الله خامنه ای شاگرد بوده ام، به طور خلاصه نکاتی را ذکر می کنم:

حجاب حکومتی فاقد دلایل محکم شرعی و قانونی است و از اجماع فقه شیعه نیست. ما هیچ سابقه تاریخی، حتی ضعیف، نداریم که به برهنگی – که قطعا وجود داشته – در زمان پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و علوی (علیه السلام) باشد.

امام صادق (علیه السلام) در روایت صحیحی که بسیاری از فقها به آن فتوا داده اند، نگاه به موهای زنان مسلمانی را که به هر دلیلی حجاب ندارند، بدون قصد شهوت جایز دانسته است و این به معنای جایز بودن آن برای شرعی است. مردانی که نگران مراقبت از موهای خود هستند. موی سر زنان نامحرم اشکالی ندارد و به همین دلیل حجاب اجباری توجیهی ندارد.

تعدادی از مراجع معروف معاصر از جمله آقایان منتظری، جوادی آملی، مکارم شیرازی و فیاض در مورد بی نتیجه بودن حجاب اجباری فتوا داده اند. آقای سیستانی در عراق از اجباری بودن حجاب حمایت نمی کند. حتی اظهار نظر آقای نوری همدانی در مورد بی حجابی و عفاف نیز گویای همین نظر است.

تجربه آزادی حجاب که محتوای قاعده ناروایی در دین است در چند ماه اخیر به برکت خون مهسا نشان داد که نگرانی از پدیده برهنگی نیز بی معناست و حتی در کوچه و خیابان با پدیده شهوترانی و فحشا مواجه نیستیم و حتی ثابت شده است که اکثریت زنان جامعه همچنان به رعایت حجاب و حجاب با روسری پایبند هستند که در شرایط آزادی حجاب معنای دیگری ندارد. تا پایبندی دینی و عرفی به حجاب. اصرار بی دلیل بر حجاب اجباری قطعا به این حجم از شعائر دینی آسیب وارد می کند.

اگر دختری در خانواده مذهبی بنا به دلایلی اصرار به بی حجابی داشته باشد و رعایت نکند، آیا باید توسط پدر خانواده طرد شود و مثلاً از خانه بیرون شود و شاید به باندهای فساد و فحشا پناه ببرد. ?

من دختری را از خانواده ای کاملا انقلابی و اصیل می شناسم که دخترش در آمریکا برهنه است و عکس برهنه اش در اکانت مجازی اش قرار داده شده است، اما خوشبختانه او بسیار مورد علاقه خانواده است، البته متاسفانه یکی از والدین این دختر، کارمندان مهم ترین نهادهایی که دستورات رهبری در مورد حجاب اجباری و تنبیه زنان بی حجاب را اجرا می کنند!

جرم انگاری برهنگی و تعیین انواع مجازات برای آن هم اکنون پروژه ای شکست خورده است و ممکن است به حوادث دیگری و شاید بدتر از حادثه کشتار مهسا منجر شود و خون های دیگری بر زمین ریخته شود و چرخه خشونت و ضد دین ادامه یابد. قوی کردن.

دیدگاهتان را بنویسید