انتقاد نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی از خدمات دارویی بیمه تامین اجتماعی

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با انتقاد از غذا و دارو و بیمه تامین اجتماعی گفت: مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند چرا برخی از اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی خارج شد؟

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد صالح جوکار در خصوص طرح سوال از وزیر بهداشت، درمان و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات مردم، گرانی و بعضا کمبود برخی از داروها است، در این خصوص سوالاتی از وزرای بهداشت و تعاون با موضوع علت خارج کردن برخی اقلام دارویی از لیست داروهای تحت پوشش بیمه درمان و تامین اجتماعی و گران بودن داروها مطرح کردم تا وزرای محترم در این زمینه پاسخ خود را ارائه دهند.  

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه مردم نباید دغدغه بیماری و تهیه دارو داشته باشند اضافه کرد: متاسفانه بیماران خاص و بازنشستگان در این زمینه با مشکلات زیادی مواجه هستند که علی رغم حمایت ها و اقدامات دولت سیزدهم در این خصوص، همچنان با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند. 

وی یکی از دغدغه های خانواده بیماران خاص را کمبود و گرانی داروهای مورد نیاز این بیماران بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در برخی از ماه های سال، تعدادی از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران دچار کمبود شدید می شود و این موضوع به یک چالش اصلی برای خانواده هایی تبدیل شده که اعضای خانواده‌شان نیاز مبرم به آن داروی خاص را دارند. 

جوکار عنوان کرد: در بعضی از استان ها این داروها به گونه ای نایاب می شود که این خانواده ها مجبور به تهیه آن از تهران می شوند و این موضوع بارها از سوی مردم به ما اعلام شده که نیاز است تا وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ریزی دقیق و جدی داشته باشد.




آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


دیدگاهتان را بنویسید