با نصب اپلیکیشن «تامین اجتماعی من» به خدمات بیمه الکترونیکی دسترسی پیدا کنید.


ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900442

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی از در دسترس بودن اپلیکیشن تامین اجتماعی من برای تسهیل دسترسی به خدمات الکترونیک تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین زارتی، مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان در راستای گذار به دولت الکترونیک و در قالب این الکترونیک از اردیبهشت ماه سال جاری به درگاه ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده است. تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت را تحت پوشش قرار می دهد. کشور را پوشش می دهد و یک سازمان خدمات رسان است و از آنجایی که ارائه خدمات بهتر وظیفه و راهبرد ماست، به عنوان اولین دستگاه، ضمن ارتباط با پورتال ملی خدمات دولت هوشمند، توانسته ایم ارجاعات را کاهش داده و روند ارائه خدمات را تسهیل کنیم. با روشی کارآمد خدمات هوشمند این سازمان در سه حوزه بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان ارائه می شود و در هر سه حوزه متداول ترین خدمات الکترونیکی شده است که بر اساس برآوردهای آماری این امر باعث مراجعه افراد به تامین اجتماعی شده است. شاخه ها بیش از 50 درصد کاهش می یابد.

وی همچنین به طراحی و ارائه اپلیکیشن تامین اجتماعی من برای تسهیل دسترسی به خدمات الکترونیک تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تمامی مخاطبان سازمان تامین اجتماعی می توانند این اپلیکیشن را از سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin دانلود کنند. ir یا hamrah.tamin.ir را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنید. در این اپلیکیشن که در 4 تیرماه سال جاری همزمان با روز تامین اجتماعی ارائه شده است، خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی موجود است که در همین بازه زمانی دو ماهه با استقبال خوبی مواجه شد و توسط مخاطبین نصب شد. تلفن های آنها نزدیک به 130 هزار بار

زاریتی افزود: بررسی سوابق، بررسی نسخه های الکترونیکی، عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه در بیمه دانشجویی، بیمه زنان خانه دار و خدمتکار، درخواست درج سوابق خدمت سربازی مانند سابقه پرداخت بیمه و پرداخت حق بیمه مقرر، سوالات مربوط به لیست حق بیمه، درخواست بازنشستگی مشاهده قضاوت و فیش حقوقی مستمری بگیران و … یکی از خدمات قابل انجام در این اپلیکیشن می باشد. این اپلیکیشن از طریق درگاه ملی خدمات دولتی هوشمند نیز در دسترس است.

مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی در رابطه با خدمات کمتر تکراری و زمان ارائه آن به صورت آفلاین گفت: خدمات سازمان تامین اجتماعی بسیار زیاد است و در ابتدا خدمات پرتکرار را به صورت الکترونیکی و در فاز بعدی ارائه کردیم. خدمات را با تکرار کمتری که در دستور کار داریم ارائه کردیم. بدیهی است گاهی برخی از بیمه شدگان به دلیل نداشتن مدارک و مشکلات اطلاعاتی که قبل از مکانیزه شدن خدمات وجود داشت مجبور به مراجعه به شعب تامین اجتماعی هستند و همچنان شعب سازمان تامین اجتماعی پاسخگو هستند و هر بیمه شده و مستمری بگیرانی که به دلایلی نمی توانند از خدمات الکترونیکی استفاده کنند، این خدمات در شعب به آنها ارائه می شود و راهنمایی های لازم انجام می شود.

زارعیتی با بیان اینکه تمامی خدمات تامین اجتماعی اعم از شعب و غیرحضوری رایگان است، گفت: خدمات این سازمان به صورت غیر حضوری رایگان است و عموم مردم در هر ساعت از شبانه روز می توانند خدمات را از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر دریافت کنند. برای ثبت نام در سامانه آفلاین CSR یا اپلیکیشن تلفن همراه «امنیت اجتماعی من» تنها یک کد ملی و یک شماره همراه به نام متقاضی الزامی است. این سرویس ها در سیستم دارای آموزش و راهنمای کاربری هستند که در صورت نیاز می توان از آنها استفاده کرد.

وی افزود: با ارائه خدمات به صورت غیر حضوری، برآوردهای آماری نشان می دهد که در سال گذشته بالغ بر 70 میلیون مراجعه به شعب و واحدهای اجرایی تامین اجتماعی کاهش یافت و برای امسال با توسعه اپلیکیشن 85 تا 90 میلیون بازدید پیش بینی می شود. تامین اجتماعی کاهش می یابد. تا پیش از این برای دریافت بخشی از خدمات سازمان نیاز به مراجعه چندین بار به شعب جهت انجام مراحل اداری و اجرایی بود که با ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی این مشکل از طریق سامانه به طور کامل برطرف می شود. و با موبایل یا کامپیوتر انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید