انتقاد پیشکسوتان از استقلال: نمی توانند برای تیم ملی بازی دوستانه انجام دهند

انتقاد پیشکسوتان از استقلال: نمی توانند برای تیم ملی بازی دوستانه انجام دهند

پیروژ گوربانی، پیشکسوت استقلال و سرمربی فصل گذشته رایکا بابل از وضعیت تیم ملی ایران با حضور اسکوچیچ انتقاد کرد. مصاحبه مقتول را در زیر می خوانید:

* اسکو چ ای چ می خواهد بازیکنانش را بشناسد و می خواهد بهترین پست ها را برای آنها پیدا کند، اما فکر می کنم تغییر پست امید نورافکن و بازی در پست مدافع میانی کار درستی نبود، زیرا به این ترتیب بازیکنان دعوت شده بودند. چون مدافعان میانی توهین شده اند و خود بازیکن با عملکرد ضعیف زیر سوال رفته است. گل های ما ناشی از اشتباهات فردی است اما این اشتباهات که ناشی از قرار دادن بازیکنان در پست های غیر تخصصی است روی عملکرد سایر بازیکنان نیز تاثیر منفی داشت.

* به نظرم سبک کیروش در جام جهانی بهتر عمل می کند. اسکوچیچ با روش خود توانست در آسیا نتیجه خوبی کسب کند اما مقابل حریفان سطح بالاتری که آمادگی کامل برای جام جهانی دارند نتوانست نتیجه خوبی کسب کند.

* بازی برای این باخت ها و رفع نقاط ضعف آماده می شود. فکر نکنید کارکنان بیکار هستند. آنها مدام بازیکنان و سبک بازی آنها را بررسی می کنند و ایرادات آنها را اصلاح می کنند. البته تیم الجزایر تفاوت زیادی با رقبای ما در جام جهانی داشت و نمی توانست گزینه خوبی برای دیدار تدارکاتی مقابل ایران باشد.

* وقتی نمی توانید یک بازی دوستانه خوب انجام دهید، این نتایج عجیب و شگفت انگیز نیست. باید بدانیم که زمان شعار دادن به پایان رسیده است و باید برنامه ریزی درستی داشته باشیم و چشمان خود را بر روی اتفاقات احتمالی نبندیم تا به نتیجه برسیم. اگر نتوانیم بر اساس نوع بازی حریفان برنامه ریزی مناسبی برای تدارکات داشته باشیم، نقاط ضعف تیم اصلاح نمی شود و مانند سال های گذشته نمی توانیم از گروه خود خارج شویم.

* آمادگی خوبی نداریم و فدراسیون فوتبال در این زمینه عملکرد بسیار بدی دارد. برای اینکه بازی های دوستانه خوبی داشته باشیم باید خیلی زودتر برنامه ریزی می کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید