انتقال پارکینگ ها به خارج از مرکز شهر باعث کاهش ترافیک شهر یزد می شود


ساعت: 11:01
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891658

تجملیان یکی از اعضای شورای شهر یزد گفت: برای کاهش تردد خودروهای شخصی می توان برخی از پارکینگ های مرکز شهر را به مناطق خارج از مرکز شهر منتقل کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجید تجملیان امروز در جلسه کمیته حمل و نقل و حمل و نقل شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر یزد، کمیته حمل و نقل و ترابری این شورا مستقل شد. کمیته به این ترتیب یزد به چند شهر بزرگ کشور پیوست که در شوراهای شهر خود کمیسیون مستقلی در خصوص حمل و نقل و سفر دارند. لازم به توضیح است که «عمدوشد» معادل فارسی کلمه بیگانه «ترافیک» است.

وی ادامه داد: اکنون که شورا به نظر مدیران شهرداری و تعدادی از اعضا اعتماد کرده و به تشکیل کمیته حمل و نقل رای داده است، باید در عمل نشان داده شود که انشالله این کمیته می تواند بسیاری از مشکلات حمل و نقل و ترافیک را حل کند. شهر نقش اساسی دارد.

تجملیان افزود: در خصوص پارکینگ عمومی در سطح شهر باید الزامات ترافیکی و نوع پارکینگ در مناطق مختلف مورد توجه قرار گیرد. لازم به ذکر است که علاوه بر حوزه مهندسی و ایمنی ترافیک، سازمان حمل و نقل و معاونت شهرداری نیز باید در خصوص تملک پارکینگ ها نظر دهند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ترافیک در مرکز شهر گفت: برخی از پارکینگ های مرکز شهر را می توان به مناطق خارج از محدوده مرکزی یک شهر منتقل کرد. کاهش تردد خودروهای شخصی، تا شهروندان بتوانند از وسایل نقلیه برای تردد به مرکز شهر استفاده کنند. در قسمت های ساکت تر پارک پارک کنید و بقیه مسیر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. به این ترتیب ترافیک در مرکز شهر تا حدودی کاهش می یابد.

تجملیان ادامه داد: در حال حاضر در حوزه پارکینگ و تملک آن بر حریم شهرداری تاکید شده است. هر ساله مناطق بدون در نظر گرفتن اولویت بندی خاص از نظر ترافیکی، املاکی را خریداری می کنند که بر اساس طرح پارک ترجیحی شهر وارد می شود.

وی یادآور شد: متأسفانه اکثر پارکینگ ها ساماندهی نشده و یا دارای چند مالک هستند که به همین دلیل تاثیر مثبتی بر ترافیک شهر ندارند. بنابراین لازم است در محدوده پارکینگ یک دید منطقه ای داشته باشیم و اولویت بندی در محدوده ترافیکی را در نظر بگیریم. علاوه بر این باید دید فرامنطقه ای داشت و مشکل را در مقیاس شهری در نظر گرفت. پارکینگ ها یکی از زیرساخت های اصلی برای اجرای هر طرح راه هستند به همین دلیل باید در زمینه پارکینگ با دقت و وجدان عمل کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید