انتقال 300 قلم داروی اربعین حسینی به کربلا/ فهرست داروهای ممنوعه اعلام شد


ساعت: 13:57
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895020

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت؛

رئیس مرکز حج و زیارت هلال احمر از انتقال 300 دارو به کربلای معلی برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: داروهای ممنوعه شامل داروهای مرفین، متادون، دیازپام، استامینوفن، کدئین، ترامادول، هیدروکودون هیدروفون بیتارات، هیدروکودون بیتارات، هیدروکلراید.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه حمل داروهایی که دولت عراق می گوید مواد مخدر در سفر به آن کشور ممنوع است، افزود: زائران بیمار که از داروهای اعصاب و روان به عنوان کنترل استفاده می کنند. داروها باید هنگام سفر به عراق نسخه پزشک را همراه خود داشته باشید تا در صورت کنترل ماموران در ورودی این کشور با مشکل مواجه نشوید.

وی داروهای ممنوعه را شامل مرفین، متادون، دیازپام، استامینوفن، کدئین، ترامادول، هیدروکودون بی تارترات، هیدرومورفون، مپریدین هیدروکلراید برشمرد و تاکید کرد: ممکن است برخی از داروهای تخصصی مورد نیاز زائران در مراکز درمانی و درمانی هلال احمر موجود نباشد. ، پس لازم است. زائرانی که از داروهای خاص استفاده می کنند باید دو برابر مقدار داروی مورد نیاز خود در طول سفر همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: هلال احمر بر اساس تجربه سال های اخیر 300 جعبه دارویی که ممکن است در این موکب مورد نیاز زائران اربعین حسینی باشد به کشور عراق منتقل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید