انجمن مدرسه نباید به صورت کلیشه ای انجام شود/ نیاز به تقویت ارتباط بین مدرسه و خانه


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1905072

رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: انجمن مدارس نباید به صورت کلیشه ای ساماندهی و روتین شود بلکه باید به سمت انجمن کارکردی حرکت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدکاظم رحیمی نژاد ظهر امروز در جلسه شورای انجمن اولیا و مربیان که در قالب وبینار و با حضور یکی از مقامات عالی رتبه وزارتخانه برگزار شد، ضمن تبریک این روز را تبریک گفت. هفته بزرگداشت ارتباط بین اولیا و مربیان و از زحمات همه اولیا و اعضای انجمن مدرسه برای تبیین نقش و جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام آموزشی تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد افزود: افراد صاحب نظر و کسانی که توانایی رصد مشکلات آموزش و پرورش را دارند باید زمینه فکری را برای انجمن مدرسه فراهم کنند و آنها را به هیئت آموزش و پرورش مدارس و سپس به هیئت آموزش و پرورش ارتقا دهند.

.

وی گفت: در این راستا می توان از ظرفیت و تجربه معلمان بازنشسته در شورای معلمان که اهل نظر هستند استفاده کرد.

رحیمی نژاد اضافه کرد: انجمن مدارس نباید به صورت کلیشه ای ساماندهی شود و به روتین تبدیل شود، بلکه باید به سمت انجمن عملکرد محور حرکت کرد که متاسفانه امروز به دلیل مشغله کاری، پیوند خانواده ها را سست کرده است و برای رفع این چالش، ما را در پیش گرفت. باید با جدیت بیشتری به این حوزه برخورد کرد.

وی افزود: قبل از اینکه شاهد مشکلاتی برای نسل جدید باشیم باید از ظرفیت مشاوران و مربیان تربیت خانواده برای افزایش ارتباط خانه و مدرسه استفاده کنیم.

رحیمی نژاد یادآور شد: مدیریت انجمن اولیا و مربیان باید در برگزاری دوره های تربیت معلم خانواده اهتمام کافی داشته باشد و معلمان با همکاری آموزش و پرورش از ظرفیت فضای مجازی، فیلم و فیلم برای رفع این نیاز استفاده کنند.

وی تاکید کرد: باید در اسرع وقت نمایندگان جدید شورای انجمن اولیا و مربیان شهرستان و نواحی استان مشخص شده و جلسه ای برای بحث و بررسی با یکدیگر تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید