انزجار از هتک حرمت به قرآن

حجت الاسلام سید حسن خمینی در واکنش به آتش زدن قرآن در سوئد گفت: ثمره ای جز ایجاد آزار عمیق و کاشتن بذر نفرت در بین صاحبان و پیروان ادیان ندارد. البته این به قرآن آسیبی نمی رساند; چون بارها به پیامبر(ص) دشنام دادند اما روز به روز عزیزتر شد.
به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز گذشته در جمع زائران حرم امام با اشاره به آتش زدن قرآن در سوئد اظهار داشت: ظاهراً این اتفاق در میان کسانی رخ داده که خداوند کتاب آسمانی را بر مسلمانان نازل کرده است. . آنها خود را پشت یکی از دستاوردهای بشریت یعنی «آزادی» لنگر انداخته اند. آزادی مقدس است و مانند همه چیزهای خوب، می توان از آن سوء استفاده کرد، سوء تعبیر کرد و به عنوان ابزاری برای رفتار بد استفاده کرد. از جمله اجازه سوزاندن قرآن به نام آزادی بیان. این ثمره ای جز ایجاد توهین عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان ندارد. البته این به قرآن آسیبی نمی رساند; چون بارها به پیامبر(ص) دشنام دادند اما روز به روز عزیزتر شد. سید حسن خمینی با بیان اینکه رفتاری مانند سوزاندن قرآن جز حمله به صلح، برهم زدن صلح و ایجاد نفرت و نفرت سودی ندارد، یادآور شد: بعد از این همه زمان، بشریت از زمانی که آزادی در خدمت بشریت بوده و زمانه گذشته است. وقتی کینه بکارد و بغض کند و فرقی نکند. یک چهارم ساکنان زمین به نام قرآن زندگی می کنند، آن را به فرزندان خود می خوانند و بر چشمان خود می گذارند و از این رو سوزاندن قرآن ظلم به آزادی، دین، انسانیت و صلح است که متاسفانه ، در مجموعه هایی که اجازه می دهد چنین رفتاری رخ دهد، به عدم درک این موضوع.

مسلمانان در سراسر جهان مسئول این توهین های شنیع خواهند بود
محمدبکر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بی‌احترامی و جسارت دولت و پلیس سوئد در زمینه‌سازی توهین به قرآن کریم، تاکید کرد که مسلمانان در سراسر جهان مسئول این توهین‌های شنیع خواهند بود. محمد باکر کلیباف در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: بی احترامی و جسارت دولت و پلیس سوئد در زمینه سازی برای توهین به قرآن کریم در پوشش دروغین آزادی بیان و عمل را به شدت محکوم می کنم. در سراسر جهان بر اساس مواضع مراجع عظام و احکام مقدس اسلام به این توهین‌های شنیع پاسخ خواهند داد.

سوزاندن قرآن نشانه عمق نفرت نسبت به دولت های فاشیست غربی است
شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای آتش زدن قرآن در سوئد، فرانسه و هلند را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: اقدامات ریاکارانه دولت سوئد در صدور مجوز سوزاندن قرآن کریم در مقابل یکی از مساجد استکهلم نشان دهنده عمق یأس و نفرت دولت های فاشیست غربی از آموزه های حیات بخش است. کلام الهی.” اهانت به قرآن کریم در اعیاد حج ابراهیمی و کربان بایرام نه تنها توهین به بیش از یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان است، بلکه نفرت و اهانت به همه پیروان ادیان آسمانی است.
قرآن مرجع مطمئن و سند جاودانه سعادت و سعادت بشر در همه اعصار و اعصار است و شیاطین غربی با پاشیدن مشتی خاک نمی توانند در برابر اراده و منطق سوزان خداوند مقاومت کنند. حادثه تلخ هتک حرمت قرآن با همه تلخی هایی که دارد مژده بزرگی را در دل دارد که خورشید پرشکوه قرآن کریم روز به روز روشن تر و درخشان تر خواهد شد. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با محکوم کردن و ابراز انزجار از این اقدام وقیحانه و شرم آور، بیان می دارد که رفتار جنون آمیز و سازمان یافته ای که این روزها با هدف اسلام ستیزی و اسلام هراسی در کشورهای سوئد انجام می شود. فرانسه و هلند نمی توانند جلوی تجلی و سیراب شدن بشر تشنه امروز را با منشاء وفور الهی بگیرند. منطق صریح قرآن عدالت خواهی، استقلال طلبی، استبداد ستیزی و مبارزه با استکبار است و این پیام جاودانه، قلب و روح میلیاردها انسان را تسخیر می کند که می خواهند در جستجوی زندگی با عزت و آزادی باشند. بدون توجه به آموزه های مکاتب غربی.

دیدگاهتان را بنویسید