سلامت جامعه در گرو حفظ حجاب و عفاف است/ هتک حرمت قرآن به بهانه حادثه تلخ اخیر محکوم است.


ساعت: 09:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898168

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان اقدام به سوزاندن قرآن و پاره کردن آیات اجباری حجاب را محکوم کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مولوی عبدالله حسن زهی امام سنت جمعه شهرستان هامون در گفت و گو با خبرنگار اشرامون با بیان اینکه آتش زدن قرآن کریم نقض آشکار مقدسات مسلمانان است، گفت: نفاق و سلطنت طلبان. به دنبال پیوند هر موضوعی با اسلام است، در این راستا با ریشه یابی و استفاده از افراد ناآگاه و بی سواد، سعی در شعله ور ساختن احساسات داشته است. در حالی که سوزاندن و پاره کردن آیات قرآنی که پیرامون حجاب است، اقدامی ناپسند و مورد محکومیت شدید علمای اهل سنت است.


سلامت جامعه در گرو رعایت حجاب اسلامی است

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور امام جماعت اهل سنت شهرستان مرزی میرهاوه در خصوص راه اندازی کمپین آتش زدن قرآن و پاره پاره شدن آیات با حجاب گفت: پشت پرده راه اندازی کمپین تبر قطعا جریانی از نفاق نهفته است. سلطنت طلبان، سعودی ها و اسرائیلی ها، این ها دشمنان اسلام هستند و از این حوادث به نفع خود استفاده می کنند.



وی افزود: دشمن با اجرای طرح تهاجم فرهنگی درصدد ترویج فرهنگ غلط غربی در ایران است در حالی که حجاب یکی از دستاوردهای نظام اسلامی است و اگر کسی از حجاب حمایت می کند باید با آن مخالفت کند.


کسانی که به قرآن کریم توهین می کنند محکوم هستند

مولوی مجیب الرحمن رئیسی امام جماعت گلشن سراوان سنت جمعه با اشاره به راه اندازی کمپین تیشه به ریشه آتش زدن آیات قرآن در موضوع حجاب افزود: کسانی که این تصمیم را مسخره می کنند و در ملاء عام حضور می یابند. در بین افراد بی حجاب و تبلیغ علیه بی حجابی و بدحجابی و فحشا، حکومت اسلامی باید قاطعانه با این امر برخورد کند.



به گفته وی؛ اگر مسلمانی یکی از دستورات اسلام را انکار کند و فرمان خدا را نادیده بگیرد، حکم او ارتداد است.


حجاب زن زینت دهنده دنیا و آخرت است



مولوی عنایت الله رسولی امام جمعه اهل سنت سرزاب با اشاره به پرتاب تیشه به ریشه نفاق و سلطنت طلبان گفت: آنان کفر و شرک را برنمی تابند، امروز قرآن را می سوزانند و ویران می کنند، در حالی که آیات پادشاهی او بر سینه مردان و زنان کوچک و بزرگ حک شده است.



ما از صمیم قلب این اقدام مخرب قرآن سوزی را محکوم می کنیم زیرا هرگونه تعرض به مقدسات مسلمانان خط قرمز ماست.


هتک حرمت به قرآن کریم توسط شیعه و سنی محکوم است

مولوی عبدالرحمن عارفی امام جمعه شهر ناگور در خصوص هتک حرمت قرآن کریم پیرامون راه اندازی کمپین تبر به ریشه گفت: پاسداری از قرآن وظیفه دینی هر مسلمان و کسانی است که با سوزاندن یا سوزاندن شک و تردید خود را تخلیه می کنند. آنها با اسلام و دین ما مشکل دارند.



این خطیب روز جمعه ادامه داد: مردم شیعه و سنی ایران برای قرآن کریم قیام کردند و برای آن خون دادند، هرگونه بی احترامی به *قرآن و کلام الله مجید توسط همه مسلمانان محکوم است.


سوزاندن قرآن توسط دست نشانده های دشمنان اسلام محکوم است

مولوی عبدالستار حسین زهی از علمای بزرگ اهل سنت شهرستان هش با اشاره به لشکر کشی با تیشه به ریشه نفاق و سلطنت طلبان گفت: دشمنان اسلام و ایران همواره سعی در حمله به اسلام دارند. هوشیارتر بود و اخبار و دروغ ها را برای خنثی کردن نقشه های دشمنان باور نمی کرد.


عاملان آتش زدن آیات قرآن باید به اشد مجازات برسند



دوست محمد دروخ امام جماعت اهل سنت کهک شهرستان زهک با اشاره به راه اندازی کمپین تیشه به راد آتش زدن آیات قرآن در خصوص الزام به حجاب گفت: هدف اصلی این است. نفاق و سلطنت طلبان، ایجاد تفرقه بین مردم، همه علمای شیعه است». و اهل سنت باید متحد شوند و این عمل مضحک را محکوم کنند زیرا قلب هر مسلمانی از شنیدن آن به درد می آید.

وی تصریح کرد: عده ای اجیر و مزدوران برای تضعیف امنیت این انقلاب می خواهند کشور را بفروشند که ما اقدام این افراد را به شدت محکوم می کنیم و خواستار مجازات عاملان آن هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید