انفجار در بازار گل تهران در حیاط شورا در دست بررسی است/ ارتش پنج هکتار زمین به بازار گل اختصاص داد.

ساعت: 12:27
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795785

در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران؛

سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران علت آتش سوزی و انفجار در بازار رنگ شهید محلاتی پایتخت را بررسی و در دستور کار قرار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ انفجار و آتش سوزی روز پنجشنبه در بازار گل شهید محلاتی تهران دو کشته بر جای گذاشت. اتفاقی که با وجود هشدار اعضای شورای شهر دور از انتظار نبود.

بازار گل شهید محلاتی در شرق پایتخت قرار دارد که چندین بار در آتش سوخته و یکی از خطرناک ترین بازارهای تهران محسوب می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تهران روز سه شنبه در جلسه بررسی علت انفجار در بازار گل شهید محلاتی در حیاط شورای اسلامی شهر تهران گفت: گیاه دارویی آماده است.

جلال بهرامی افزود: در این قسمت از بازار اجناس تولدی به فروش می رسد که معمولا مواد منفجره هستند که این بازار را خطرناک می کند و باید هر چه سریعتر این کالاهای پرخطر از بازار خارج شود.

وی گفت: در سال 92 شهرداری تصمیم گرفت بازار گل را به مکانی در شهرک صنعتی هاوران منتقل کند اما غرفه داران مخالفت کردند و اکنون این مکان به بازار پرندگان تبدیل شده است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: ورود به این موضوع یک بحث قضایی و امنیتی است. متأسفانه ما از نظر ایمنی مجری قانون نیستیم و اهرم قوی ای نداریم که حتی به اندازه یک افسر کار از عهده آن برآید.»

وی گفت: با این حال کارشناسان آتش نشانی و ایمنی بارها مناطق خطرناک بازار گل را شناسایی و به غرفه داران هشدار داده اند.

بازار گل محلاتی به عنوان یکی از خطرناک ترین مکان های پایتخت شناخته می شود

95a90921 3535 4dd9 b318 f16438b7a188 خبر خاکستری

همچنین مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی تهران در این نشست گفت: بازار گل محلاتی در فهرست 129 ساختمان بسیار پرخطر قرار دارد و در صورت عدم اقدام، حوادث مشابهی در این ساختمان ها خواهیم داشت. “

مهدی داوری با تاکید بر اینکه وظیفه ضعف قوانین ایمنی باید رعایت شود، تاکید کرد: این مکان همواره مورد توجه آتش نشانی بوده و وجود برخی مشاغل در بازار گل ربطی به ماهیت آن ندارد و 600 کابین حدود 30 درصد آن را تشکیل می دهد. فعالیت های مربوط به فروش است.

به گفته وی، این فاجعه به دلیل وجود سیلندرهای فشاری در ورودی و خروجی افرادی مانند سینا اطهر و همچنین سیم کشی غیراستاندارد برق، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد در بازار گل باعث شد. . تصادف.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات آتش نشانی تهران افزود: این حادثه ساعت 14 و 50 دقیقه روز پنجشنبه دوم دی ماه رخ داد و در حالی که بازار تقریباً تعطیل بود، انفجار و آتش سوزی نسبتاً شدیدی رخ داد.

وی علت وقوع این حادثه را وجود خشکه فروشی ها و پرکردن سیلندرهای بالون با سوخت غیرمجاز عنوان کرد و آتش نشانی این اقدام را متوقف کرد.

داوری ادامه داد: کل زمان عملیات از زمان اعلام حادثه تا زمان محدودیت حدود 10 تا 13 دقیقه است و بنابراین این عملیات با وجود کشته شدن 2 نفر از نظر اطفای حریق، عملیات چالش برانگیزی محسوب نمی شود.

به گفته وی، مساحت کل آتش سوزی کمتر از 150 متر مربع است و آتش نشانان هفت نفر را از شعله های آتش نجات دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد: در چهار سال گذشته شاهد 20 مورد آتش سوزی در این بازار گل بوده ایم که آخرین آتش سوزی در این بازار در مهرماه امسال رخ داد و آخرین آتش سوزی بزرگ در این بازار نیز به وقوع پیوست. مربوط به بیشتر. .

انتقال به بازار گل نیاز به اراده دارد

f335dbaa 51c8 4d71 98d7 49712eda0fa5 خبر خاکستری

همچنین مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران در این خصوص گفت: واگذاری به این بازار بسیار مهم و ضروری است و اراده مدیران شهرداری تهران را می طلبد.

گودراتولا محمدی با بیان اینکه در گذشته اراده ای از سوی مدیران شهری برای انتقال به این بازار خطرناک وجود نداشت، افزود: این بازار باید ساماندهی شود و از آنجایی که معیشت تعداد زیادی از مردم به این بازار بستگی دارد، نمی توانیم. بیایید این بازار را حذف کنیم.»

وی از برگزاری جلسه با ارتش جمهوری اسلامی در خصوص واگذاری این بازار خبر داد و گفت: مقرر شد پنج هکتار از زمین های متعلق به ارتش در بازار گل همین منطقه در اختیار فروشندگان قرار گیرد که به نظر می رسد در محدوده محدوده 6 ماه آینده این بازار آماده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل استان تهران تاکید کرد: در حال حاضر 200 غرفه در این بازار وجود دارد که ربطی به گل و گیاه ندارند و این غرفه ها باید از این بازار جدا شوند.

به گزارش ایرنا، موضوع بلاتکلیفی بازار گل محلاتی سال هاست که مطرح شده است، از این رو جلساتی در این خصوص در دفتر استاندار تهران با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، حراست برگزار می شود. پلیس، بازار گل و شهرداری.

بازار گل تهران محلاتی در بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم قرار دارد و یکی از معروف ترین و بزرگ ترین بازارهای گل تهران است.

در این بازار که در سال 1375 در زمینی به مساحت 10000 متر مربع ساخته شده است علاوه بر گل و گیاه ; خاک، بذر، درخت، کود، درختچه، لوازم باغ و گلدان نیز به فروش می رسد.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید