انقلاب اسلامی به الگوی مقاومت در برابر سلطه تبدیل شده است/ تشکیل نظام گفتمانی – عملیاتی قوی در مقابل اقدامات دشمنان


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843112

حنیف غفاری گفت: انقلاب اسلامی ایران به الگوی مقاومت در برابر ظلم و سلطه آمریکا و متحدانش تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حنیف غفاری در گفت و گو با مرصادنیوز اظهار داشت: جنسیت انقلاب اسلامی ایران نوعی گفتمان است و یکی از اساسی ترین تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های تاریخ این است که انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته از یک تعداد عوامل مادی باشد نه در مقایسه با غرب.


وی افزود: زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، بسیاری از نظریه پردازان غربی انقلاب را از دیدگاه خود تفسیر کردند، اما در نهایت به اذعان خود به دلیل عواملی مانند معنویت، شهادت و ارزش ها نتوانستند آن را به درستی تفسیر کنند. در تحقق و تداوم انقلاب اسلامی ایران امری مسلم و مسلم است.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطرنشان کرد: زمانی که این انقلاب با رویکردی مستقل از شرق و غرب در عرصه روابط بین الملل ایجاد و تثبیت شد، دیدیم که گفتمان انقلاب از مرزها فراتر رفت.

غفاری افزود: زمانی که انقلاب شکل گرفت، شاهد تبلور گروه های مقاومت در منطقه بودیم که نمونه های آن را امروز در قالب حماس، حزب الله، حشدالشعبی، انصارالله و دیگر گروه های اسلامی می بینیم. انقلاب ایران و متاثر از انقلاب «فرهنگ و گفتمان ایشان و در عرصه فرامنطقه ای به طرح پیشنهادی به نام مقاومت در برابر سلطه منجر شد.

وی گفت: حتی تاثیر مقاومت انقلاب اسلامی ایران در برابر سلطه را در برخی از کشورهای آمریکای لاتین و سایر نقاط جهان می بینیم که بر اساس آنچه که علیه ایران دیدند متوجه شدند کشوری مانند ایران با انواع تهدیدها و تهدیدها مواجه است. او می تواند در برابر الگوها و مولفه های ذاتی و گفتمان خود از خود دفاع کند و در نظام بین الملل به حیات خود ادامه دهد تا انقلاب اسلامی ایران به الگوی مقاومت در برابر ظلم و سلطه آمریکا و متحدانش تبدیل شود. .

غفاری گفت: به نظر می رسد در عصر جدید با وجود گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی ایران و برخلاف میل دشمنانی که می خواستند این الگوسازی را در سطح منطقه ای و فرامنطقه ای تضعیف کنند، شاهد رشد کشورهای این نظام گفتمانی باشیم. ” روز به روز کامل تر می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: همچنین شاهد شکل گیری شبکه و نظام گفت وگو-عملیات بسیار قوی در مقابل اقدامات بالقوه و واقعی دشمنان هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید