انگلیس دادستان کل ایران را تحریم کرد

ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922650

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد که دادستان کل ایران در واکنش به اعدام علیرضا اکبری که به اتهام جاسوسی برای سرویس اطلاعات مخفی انگلیس اعدام شده بود، به فهرست تحریم های دولت لندن اضافه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جیمز کلورلی در ادامه سخنان مداخله جویانه خود علیه ایران روز شنبه در توئیتی نوشت تحریم جدید انگلیس «نشان دهنده انزجار ما از اعدام علیرضا اکبری است». وی مدعی شد: «دادستان کل هسته اصلی استفاده از مجازات اعدام در ایران است و ما رژیم را مسئول نقض وحشتناک حقوق بشر می‌دانیم.» کلورلی در توییتی مدعی شد که اعدام اکبری به عنوان یک شهروند بریتانیایی اجرا نمی‌شود. بی پاسخ.

مرکز رسانه های قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه اعلام کرد: علیرضا اکبری جاسوس اطلاعات انگلیس به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش ایرنا، از مرکز رسانه قوه قضائیه، علیرضا اکبری فرزند علی با تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی که با جاسوسی برای سازمان اطلاعاتی دولت انگلیس به فسادهای میدانی و اقدامات گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور متهم شده است. در ازای دریافت یک میلیون و 805 هزار یورو حقوق، 265 هزار پوند انگلیس و 50 هزار دلار آمریکا محکوم به اعدام شد.

بر اساس این فرمان، اقدامات محکوم شده در سال های اخیر علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع انگلیس، ارتباط با سرویس جاسوسی ام آی 6 و تعداد جلسات گسترده با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی از مصادیق جنایت دسته جمعی علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه ای که تا حد زیادی موجب اخلال جدی در نظم عمومی کشور شده است.

همچنین اقدامات سرویس جاسوسی انگلیس در این پرونده نشان از ارزش محکوم، اهمیت دسترسی وی و اعتماد دشمن به وی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید