انگلیس در حال بررسی گزینه هایی برای پرداخت بدهی خود به ایران است


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1808944

گاردین پس از گفتگوی تلفنی اخیر وزیران خارجه ایران و انگلیس در گزارشی اعلام کرد که وزارت خارجه انگلیس در حال بررسی گزینه هایی برای پرداخت بدهی خود به ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گاردین، بر اساس نسخه ایرانی گفتگوی تلفنی اخیر لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس با حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران، تراس ابراز امیدواری کرد که انگلیس بتواند بدهی 400 یورویی به ایران را بپردازد.

وزارت خارجه انگلیس در مورد این تماس با خبرنگاران اظهار نظری نکرد، اما زمانی که از آنها خواسته شد اظهار نظر کند، تایید کرد که این گفتگو روز دوشنبه انجام شده است و گفت: “ما در حال بررسی گزینه هایی برای گفتگو هستیم. ما در حال حل فوری این پرونده هستیم.»

وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد که همواره متعهد به پرداخت این بدهی بوده است.

هر دو طرف تاکید می کنند که موضوع پرداخت این بدهی که مربوط به قرارداد فروش تانک به ایران در دوران حکومت محمدرضا پهلوی در دهه 1970 است، جدا از مذاکرات وین و سرنوشت سه ایرانی است. -اسرای مضاعف انگلیسی در ایران یا نازنین زاگری.

پیش از این، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به پارلمان گفته بود که تحریم ها دلیل نکول بدهی است.

مذاکرات وین می تواند منجر به لغو بسیاری از تحریم ها شود، اما گفته می شد که انگلیس پس از انتخابات[خروج انگلیس از اتحادیه اروپا] او مسئول قوانین تحریمی خود است و اکنون می‌تواند بدهی خود را در صورتی که به مذاکرات گسترده‌تر مرتبط نباشد، پرداخت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید