اهالی ساحل هرمزگانی عید غدیر خم را جشن گرفتند/ از نورافشانی در مساجد و تقاص تا برپایی کاروان های شاد


ساعت: 10:49
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883956

حال و هوای هرمزگان این روزها با جشن های متنوع و شادی آفرین است و در هر روستا و برزن صدای میلاد به گوش می رسد و در شهرها به عشق ملا علی جایگاه های گوناگونی برپا است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ هجدهم ذی الحجه روزی است که ولایت امیرالمومنین علیه السلام توسط پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در غدیر خم برای عموم اعلام شد و از آن روز مردم آگاه و بیدار در سراسر جهان این روز را گرامی می دارند.

مردم ایران اسلامی که خود را شیعه و دوستدار امام علی (ع) می دانند از قدیم الایام با برپایی جشن ها و جشن های مختلف این روز را گرامی می دارند.


04ac835f 034d 433f bc93 4b988cfe621e خبر خاکستری

دریادلان هرمز که شیفته معصومیت و طهارت اهل بیت هستند در مصیبت ائمه عزاداری می کنند و در شادی اهل بیت به عزاداری می پردازند.

حال و هوای هرمزگان این روزها با جشن های متنوع و شادی آفرین است و در هر روستا و برزن صدای میلاد به گوش می رسد و در شهرها به عشق ملا علی جایگاه های گوناگونی برپا است.


70afe4cb 2b46 4a4f 9f6c 5afd3ad87ab7 خبر خاکستری

زنان هرمزی با شربت و شیرینی در دست، اسفند و عود به استقبال کاروان های شادی که در نقاط مختلف شهر قرار گرفته اند می روند و بایرام را به آنها تبریک می گویند.

همزمان با شب غدیر بایرام، در مساجد، تقاص ها، امامزاده ها و بوستان های هرمزگان نیز فرش های نورانی برپا بود و کودکان نیز در کنار مادران و پدران خود به جشن و پایکوبی پرداختند.

در این میان خودروهای گلی در خیابان ها دیده می شد که زوج های جوان بزرگ ترین عید شیعیان را برای شروع زندگی خود انتخاب می کردند.


12009e95 d3e0 4a57 9d45 c825a3828fa5 خبر خاکستری


غدیر دریچه ای به روی جامعه گشود به نام ولایت فقیه

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده در مراسم ویژه عید غدیر خم که در آستان مقدس امامزاده شاه قطب الدین حیدر شهرستان رودان برگزار شد، با اشاره به اهمیت غدیر و جایگاه آن در اسلام، اظهار داشت: باید همیشه و همه جانبه باشیم. سعی کنید مفهوم غدیر را در جامعه تقویت و گسترش دهید.

وی گفت: ما عاشورا را در جامعه اسلامی فرهنگ کرده ایم و لذا امروز هیچکس نمی تواند عاشورا را منحرف کند و در مقابل آن بایستد. عاشورا در سال های اخیر به یک فرهنگ رایج در جامعه تبدیل شده است اما در مورد غدیر کارهایی انجام شده که باید جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه غدیر حقیقتی است که همه حقایق از آن سرچشمه می گیرد، گفت: عاشورا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از غدیر سرچشمه گرفته به همین دلیل برکات بسیاری را به ارمغان آوردند.


c7258749 3f29 4fdd a847 b8e22558b507 خبر خاکستری

عبادی زاده گفت: غدیر دریچه ای به نام ولایت فقیه به روی جامعه گشود و امروز برکت ولایت فقیه را که پرتو واقعی غدیر است می بینیم به گونه ای که دنیای استکبار در برابر عظمت این ناتوان شده است. ملت

وی با تاکید بر اینکه باید جوانان را از موضوع غدیر آگاه کرد، گفت: غدیر موضوعی فراموش نشدنی است و باید در گسترش آن به عنوان یک موضوع فرهنگی و ارزشی اسلامی تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دستگاه های فرهنگی باید جوانان را با خطبه غدیر آشنا کنند زیرا مفاهیم و پرسش های بزرگی در این خطبه مطرح می شود.

عبادی زاده با اشاره به اهمیت چیدن سفره ناهار خوری در روز غدیر خم خاطرنشان کرد: اگر سفره غدیر شکل بگیرد، غدیر نیز مانند عاشورا به یک فرهنگ عمومی تبدیل می شود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید