اهالی شهر الشتر از محرومیت رنج می برند / اعطای تسهیلات برای فعالان شیلات

ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790970

ساداتی نژاد گفت: الشتر منطقه مستعدی است اما مردم این شهرستان از محرومیت رنج می برند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر جواد ساداتی، نژاد ظهر امروز در بازدید از الشتر اظهار داشت: الشتر منطقه ای فرهنگی و معروف با سابقه بسیار خوب است و در کشور به نخبگانش معروف است.

وی افزود: این منطقه از نظر کشاورزی در بخش شیلات جایگاهی دارد، در بخش باغبانی نیز از موقعیت خوب و زمین حاصلخیز برخوردار است اما مشکل اصلی در این حوزه که شناسایی شده کمبود صنایع غذایی و کشاورزی است. نقص در زنجیره ای وجود دارد که هم تاییدیه های سفر و هم سرمایه گذاران را دعوت می کند تا برای رسیدگی به این موضوع اقدام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حوزه شیلات این منطقه از رتبه بالایی برخوردار است اما فعالان این حوزه برای رفع این مشکل و تکمیل زیرساخت هایی که دارای نقص هستند نیاز به تسهیلاتی برای بهره مندی از مصوبات سفر دارند.

ساداتی نژاد گفت: در باغبانی، ترویج و توسعه انشعابات بهسازی باغات یکی از رسالت های سازمان جهاد کشاورزی محسوب می شود، اما این استان ظرفیت خوبی برای گیاهان دارویی دارد که در این زمینه رشد کرده و توسعه می یابد. زیرا کشت گیاهان دارویی به آب کمتری نیاز دارد و در اشتغال نیز مؤثر است.

وی با اشاره به مطالبات مردمی گفت: تکمیل شبکه فاضلاب یکی از موضوعاتی است که مطرح شده است چرا که این پروژه نیمه تمام است و سال هاست در حال ساخت است. 98 درصد شبکه کامل است و خود مجموعه باید تکمیل شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجموعه ورزشی این منطقه پیشرفت خوبی نداشته و جوانان این منطقه برای گذران اوقات فراغت به این مجموعه نیاز دارند که امیدواریم این امر به ارمغان بیاورد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جاده الشتر – بروجرد گفت: خواسته ای که خیلی ها از آن صحبت می کنند، تونل جاده الشتر – بروجرد است که می تواند 100 کیلومتر مسیر را کاهش دهد. البته این پروژه 70 درصد پیشرفت دارد و فقط تونل باقی مانده است.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: الشتر منطقه مستعدی است اما از محرومیت رنج می برد و نظر ریاست محترم جمهور که نگاه عدالت خواهانه در استان هاست در حال پیگیری است.

وی گفت: این منطقه را به شکل ویژه ای خواهیم دید و رئیس جمهور نیز به من توصیه کرد که از این منطقه خلاص شوم و برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید