اهداف حضور بایدن در منطقه/آمریکا برای تأمین مالی جنگ ها می جنگد

وی افزود: طبیعتا بایدن در طول حضور خود در منطقه اهداف متفاوتی را نسبت به ترامپ دنبال خواهد کرد و طبق اظهارات این سفر ابتدا از اسرائیل آغاز خواهد شد.

یک مدرس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل رابطه چندان خوبی با دموکرات ها نداشت.

آمریکا به دنبال تقویت اتحاد کشورهای عربی با اسرائیل است

هانلری ادامه داد: اکنون که نتانیاهو از سمت نخست وزیری اسرائیل کنار رفته است، بایدن فرصتی برای تقویت روابط خود با اسرائیل دید.

وی یادآور شد: از سوی دیگر درگیری دیرینه ای بین اعراب و اسرائیل در منطقه وجود دارد به طوری که در گذشته دو کشور عربی اردن و مصر به داخل اسرائیل کشیده شدند اما امروز متأسفانه چند کشور عربی دیگر. مانند بحرین، امارات متحده عربی و مراکش به آن اضافه شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: یکی از دلایل حضور بایدن در منطقه ممکن است تقویت این ائتلاف باشد و هدف دیگر از این حضور، تبلیغات و تبلیغات انتخاباتی باشد.

هانلری اذعان داشت: شرطی که عربستان از ابتدا برای روابط با اسرائیل قرار داد، به رسمیت شناختن فلسطین بود.

بایدن احساس خطر می کند

وی افزود: بنابراین می توان نتیجه گرفت که عربستان سعودی بیش از حد تمایل به ائتلاف با اسرائیل دارد و حضور بایدن نیز در تقویت این موضوع موثر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: موضوع دیگری که با حضور بایدن در منطقه فاصله چندانی ندارد، بحث تشویق عربستان به افزایش صادرات نفت است زیرا بحران روسیه و اوکراین در حرکت طرف آمریکایی ها برای اوکراین است. ، که نیاز بیشتری دارد. آنها از نفت عربستان برای تامین مالی جنگ سوء استفاده می کنند.

حنلری تصریح کرد: هدف دیگر آمریکا مهار ایران در غرب آسیا و جلوگیری از نفوذ ایران در کشورهای منطقه است و در واقع به دنبال ناتوی منطقه ای برای مقابله با ایران اسلامی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید