اهدای خون 13000 گل به بیماران نیازمند اکسیر زندگی / فرصت جدید برای زندگی


ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856171

اهدای خون یکی از دغدغه های حوزه سلامت است و هنوز افرادی هستند که با اهدای خون این اکسیر حیات بخش به بیماران نیازمند زندگی می کنند و در گلستان 13 هزار و 370 نفر داوطلب این سفر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل گلستان ما، اهدای خون هرگز نباید متوقف شود، زیرا امید به زندگی بسیاری از بیماران نیازمند به خون «تالاسمی، هموفیلی و سرطان» در گرو اهدای خون است، بیمارانی که در طول زندگی خود به طور مرتب به فرآورده های خونی نیاز دارند و همه امید به ایثار مردم دارند. اهداکنندگان خون هستند، امسال در این اقدام خداپسندانه 13 هزار و 370 گلستان شرکت کردند.


فواید اهدای خون نه تنها جان انسان ها را نجات می دهد، بلکه به حفظ سلامت اهدا کننده نیز کمک می کند، شاید اگر مردم از فواید این مهم آگاهی بیشتری داشتند، بهتر بود به طور مرتب خون اهدا کنند.


راه اندازی مراکز خونگیری ثابت در چهار شهرستان گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی آبادکتول شرایط بهتری را برای اهداکنندگان فراهم کرده است و این در حالی است که 10 شهر استان فاقد چنین مراکزی هستند.


تخمین زده می شود که ساکنان گلستان روزانه 180 واحد خون اهدا کنند که 140 واحد آن برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، سوختگی، تصادفات و مادران باردار مصرف می شود.


مدیر کل انتقال خون گلستان از افزایش هشت درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون 15 هزار و 496 نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد 13 هزار و 370 نفر. واجد شرایط هستند.” اهدای خون بود.


فاطمه محمدی میزان ذخایر خون استان را 10 روز عنوان کرد و گفت: وضعیت ذخایر خون در استان گلستان مناسب است اما مردم باید به خاطر داشته باشند که اهدای خون همیشه می تواند خطر مرگ و میر بسیاری از بیماران را از بین ببرد.


1feb7b9f 72da 43bf 8877 0ede767351e0 خبر خاکستری


وی با اشاره به اینکه نیاز به گروه های خونی در پایگاه های انتقال خون استان احساس می شود، گفت: خیرین باید به بیماران نیازمند به خون کمک های به موقع انجام دهند.


مدیر عامل انتقال خون گلستان از شناسایی 4 هزار بیمار تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی و بیماران خاص در استان خبر داد و گفت: این بیماران نیاز دائمی به خون و فرآورده های خونی دارند.


فرهنگ انتقال خون می تواند در ترویج این اقدام انسان دوستانه مهم باشد و رسانه ها نقش بسیار مهمی در تبیین این مهم دارند، اهدای خون برای کاهش وزن، تقویت تولید سلول های خونی جدید، کاهش خطر ابتلا به سرطان، کاهش خطر. بیماری های قلبی و حفظ و بهبود سلامت انسان مهم است.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید