اهدای یک میلیارد تومان تجهیزات آموزشی به آموزش و پرورش کوهرنگ


ساعت: 11:15
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906073

مشاور رئیس بنیاد مصطففان در امور ایثارگران؛

وحید کمررستا گفت: هفته گذشته تجهیزات آموزشی بالغ بر یک میلیارد تومان به آموزش و پرورش کوهرنگ اهدا شد که با همکاری بنیاد مصطفان انجام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید کامرستا صبح امروز در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص اردوی جهادی حضرت صاحب الامر گفت: این گروه از سال 84 کار خود را آغاز کرده و در استان های مختلف کشور فعالیت داشته است.


وی افزود: این مجموعه از سال 96 با نام بنیاد جهادی مشکات فعالیت می کند که به عنوان یک سازمان مردم نهاد ملی با مجوز وزارت کشور فعالیت می کند.


مشاور رئیس بنیاد شهید مصطفان ادامه داد: در سال 89 در بازدید از منطقه موگویی استان چهارمحال و بختیاری مقرر شد این بنیاد جهادی در منطقه حضور داشته باشد.


کمررستا تصریح کرد: حدود 40 برنامه جهادی در مقاطع زمانی مختلف به موگویی واگذار شد و کارشناسان مختلف در منطقه حضور داشتند.


وی خاطرنشان کرد: در روستای چین و روستای بیراهگان مساجد ساخته شده و در صالح کوتا ساخت و ساز در حال انجام است و در سایر اماکن عمومی نیز کارهای عمرانی زیادی انجام شده است.


مشاور رئیس بنیاد مصطفان در امور ایثارگران افزود: کارهای فرهنگی زیادی در روستاهای منطقه انجام شد تا جایی که حافظان قرآن در روستای چین و بی خانمان ها تربیت شدند.


کامرستا گفت: حدود 30 نفر از شهرستان کوهرنگ و روستاهای این شهرستان در دانشگاه پذیرفته شده اند. این یکی از اقدامات دیگر در مناطق فقیرنشین این استان است که با کمک هزینه تحصیلی 10 ساله برای دانش آموزان بی بضاعت اعم از مشاوره تحصیلی، برگزاری آزمون و … محقق شده است.


وی تاکید کرد: هفته گذشته تجهیزات آموزشی بالغ بر یک میلیارد تومان به آموزش و پرورش کوهرنگ اهدا شد که با همکاری بنیاد مصطفان انجام شد.


مشاور رئیس بنیاد مصطففان در امور ایثارگران یادآور شد: کمک بلاعوض برای شروع ساخت حدود 50 خانه روستایی در نظر گرفته شده است که در سراسر منطقه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال انجام است. همچنین بیش از 5000 بسته وسیله معیشت در ایام کرونا در مناطق. چهارمحال و بختیاری محروم است.


کمررستا تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیش از 2 هزار نفر از خدمات پزشکی و دندانپزشکی بهره مند شده اند و در زمینه اشتغال زایی تسهیلات و دامداری در اختیار روستاییان قرار گرفته است.


وی بیان کرد: اقدامات بنیاد جهادی مشکات همه مردمی است، در حال حاضر 40 نقطه هدف را در کشور بررسی کرده ایم و اقدامات بسیاری از پروژه های عمرانی و زیربنایی گرفته تا درمان، اشتغال زایی و… در این حوزه ها در حال اجراست. خواهد بود


مشاور رئیس بنیاد مصطففان در امور ایثار افزود: به دنبال این هستیم که مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری به عنوان نقطه هدف در بحث خدمت رسانی این بنیاد قرار گیرد.


کمررستا ادامه داد: انتظار می رود مسئولان استانی همکاری بیشتری داشته باشند تا اقدامات تعیین شده برای استان سریعتر پیش برود.


وی با اشاره به اینکه چمن مصنوعی در شهرستان های خویه، بازفت، صمصامی و کوهرنگ در حال ایجاد است و این امر مستلزم اقدامات مقدماتی استان در زمینه تامین زمین، زیرساخت و … است، گفت: در برخی از پروژه ها مسکن محرومان و مسجد است. نیازمند همکاری نهادهای استانی هستیم.


مشاور رئیس بنیاد مصطففان در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در راهداری است، منابع بنیاد برای راهداری کافی نیست زیرا بودجه زیادی می طلبد اما می توانیم راه های کوچک بسازیم. .


کمررستا اضافه کرد: برای پیگیری مسائل به ویژه در بحث فرهنگی و دانشجویی به مرجعی در چهارمحال و بختیاری نیاز داریم و درخواست ما از استان این است که محل استقرار را فراهم کنیم تا بتوانیم تجهیزات را در آنجا مستقر کنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید