بارش برف مسیر 120 روستای کوهرنگ را مسدود کرد/ تجهیزات فرسوده بازگشایی مسیرها را کند می کند

ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802024

فرماندار کوهرنگ با بیان اینکه در آخرین بارندگی ها مسیر ارتباطی 120 روستای کوهرنگ مسدود شد گفت: در این شهرستان هفت اکیپ راهداری با بیش از 57 دستگاه فعال هستند اما به دلیل فرسودگی برخی دستگاه ها در بازگشایی مسیرها با مشکل مواجه شدیم. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی زمانپور شهردار کوهرنگ در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران، بارندگی ها از روز جمعه در این شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در شهرستان چلگرد به 70 سانتی متر رسیده است و در گردنه های گیلاس و شاه منصوری برف به حدود دو متر و در برخی نقاط به سه متر می رسد، تصریح کرد: در حین بهره برداری از برف. سامانه بارشی در شهرستان وزش باد شدید و کولاک و در صورت عدم دید، معابر گیلاس و شاه منصوری مسدود شد که با تلاش راهداران بازگشایی شدند.

زمانپور در ادامه با اشاره به اینکه طی بارندگی های گذشته راه ارتباطی 120 روستای شهرستان کوهرنگ مسدود شده است، ادامه داد: تاکنون راه ارتباطی روستاها بازگشایی شده اما در برخی روستاهای صعب العبور راه های ارتباطی روستاها بازگشایی شده است. امکان بازگشایی وجود ندارد

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: راه ارتباطی روستاهای موگویی و سرآقاسید توسط لرستان و اصفهان بازگشایی شده و اکیپ های راهداری فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان کوهرنگ هفت اکیپ راهداری با بیش از 57 دستگاه حضور داشتند که برخی از دستگاه ها به دلیل فرسودگی فرسوده شدند و انتظار داریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای از شهرستان های با بارندگی کمتر، امکانات لازم را فراهم کند. وسایل ضروری برای بارندگی های آینده مشکلی ندارد.

زمانپور گفت: در جریان بارندگی ها شهرداری ها تلاش کردند و اقدامات خوبی انجام شد، یک دستگاه لودر به ناوگان شهرداری چلگرد اضافه شد اما مشکل این بود که دستگاه ها و تجهیزات لازم در روستاها وجود نداشت و در کوچه های روستایی مشکل وجود داشت. ترافیکی بود که با همکاری بزرگراه و بخش خصوصی حذف شد.

وی از مسئولان استانی خواست برای رفع مشکلات کوهرنگ اقدامات لازم را انجام دهند چرا که این شهرستان آبرسانی به استان های کارون، زاینده رود و سایر استان ها را تامین می کند، لذا انتظار می رود در زمان بارندگی ها مساعدت های لازم برای بازگشایی راه های این شهرستان انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید