اولتیماتوم وزارت اقتصاد به 12 بانک

ساعت: 12:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785101

رئیس مرکز بازرسی، مدیریت فعالیت و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه ای به مدیران عامل 12 بانک نسبت به تاخیر در اجرای بخشنامه واگذاری قراردادهای بانکی به مشتریان به مشتریان هشدار داد و اولتیماتوم داد. متخلفان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی اخیراً ماده 3 طرح تسهیل کسب و کار را تصویب کردند که بر اساس آن بانک ها و مؤسسات اعتباری موظف به ارائه سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیل گری با دسترسی به هر ابزاری بر اساس دستورالعمل خدمات الکترونیک هستند. ثبت قراردادهای تسهیلات بانکی اطلاعات تسهیلات خود را ایجاد کنید.

در همین راستا احسان خاندوزی در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی از بانک ها خواست تا ظرف یک هفته پس از درخواست مشتری، رونوشت قرارداد و اطلاعات کامل تسهیلات مشتری را ارائه کنند.

اما با گذشت حدود سه هفته از ارسال این نامه، برخی بانک ها اجرای این دستور را به تاخیر می اندازند.

علی نظامی، رئیس مرکز بازرسی، مدیریت اجرا و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه‌ای به مدیران عامل ۱۲ بانک دولتی و شبه دولتی نوشت: انعقاد و امضای قرارداد یک نسخه از آن ارائه می‌شود. که دارای ارزش حقوقی مشابه نسخه های دیگر است، بررسی ها نشان می دهد که در برخی بانک ها هنوز به این موضوع رسیدگی نشده و مفاد بخشنامه مذکور رعایت نشده است، بنابراین لازم است ترتیبی فوری به عمل آید تا شعب این بانک نهایتاً یک هفته پس از درخواست مشتری یا سایر بدهکاران ذیربط در شعبه رونوشت قرارداد. و اطلاعات کاملی از امکانات از جمله برنامه مشارکت ها را در اختیار آنها قرار دهید.

به گفته این مقام ارشد وزارتخانه، لازم است واحدهای بازرسی بانکی به این شکایات رسیدگی کنند و در صورت امتناع شعب یا واحدهای مربوطه از انجام تکلیف مشخص شده، متخلفان را برای رسیدگی به مرجع ذیصلاح معرفی کنند. تخلفات در شبکه بانکی مشتریان ».

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی نیز گفت: بانک‌ها قبل از تصویب مجلس این موضوع را رعایت کرده‌اند، اما مشتریان اغلب به دلیل عجله برای استفاده از این تسهیلات، قرارداد دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید