اولویت اصلی در دبیرخانه شورا موضوع تعلیم، تربیت و آموزش و پروش است

وی با انتقاد از رویکردهای سران برخی کشورهای اسلامی درباره جنگ غزه، گفت: برخی دولت‌های اسلامی برای اینکه رأی مردمشان را داشته باشند، از مظلومیت مردم غزه دم می‌زنند، اما کِشتی کِشتی غذا و دارو به رژیم صهیونیستی ارسال می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با استقبال از اقدامات خوبی که در حوزه‌های کودک و نوجوان و صنایع خلاق فرهنگی در کشور صورت می‌گیرد، ادامه داد: در زمینه تولید نوشت‌افزار نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و طراحی و تولید در زمینه نوشت‌افزار در کشور مورد اقبال است، تا جایی که واردات آن کاهش یافته و صادرات نوشت افزار نیز صورت می‌گیرد.

خسروپناه با انتقاد از عدم تخصیص بودجه مناسب به فعالیت‌های فرهنگی، اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید به‌طور جدی‌تر در اولویت قرار گیرد که پیشنهاد می‌شود دولت با تدوین آئین‌نامه‌های اجرایی لازم تسهیل‌گری مورد انتظار فعالان فرهنگی را فراهم کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه‌اندازی میزهای تخصصی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و تعلیم و تربیت، گفت:‌ این میزها با حضور فعالان فرهنگی تشکیل می‌شود، اعضای میز باید سندهای تخصصی در حوزه‌های مختلف را تدوین کنند، چراکه معتقدیم افرادی که در میدان موضوعات حضور ندارند، نمی‌توانند سیاست‌گذاری کنند.

خسروپناه افزود: سندهایی که توسط فعالان مردمی در حوزه‌های مختلف تدوین می‌شود، به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب نهایی ارجاع می‌شود تا در آنجا تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

وی درباره تعارض منافع که برخی نسبت به آن انتقاد دارند، گفت: تعارض منافع همواره مذموم نیست، اگر فعالان حوزه‌های مختلف با مشارکت و هم‌افزایی بتوانند اسنادی را بنویسند که منجر به تأمین اهداف انقلاب شود، مورد تأیید است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده فعالان فرهنگی، بیان کرد: برخی از دغدغه‌ها از جنس سیاست‌گذاری است که شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند در این زمینه کمک کند، برخی از جنس قانون‌گذاری است که باید از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری شود، تعدادی هم با تصویب آئین‌نامه‌ها و اتخاذ تصمیم‌های اجرایی قابل برطرف شدن است.

خسروپناه با اشاره به موضوعات نظری و فلسفی که مورد دغدغه برخی از حاضران در جلسه بود، گفت: اولویت اصلی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پروش است، صنایع خلاق فرهنگی در این زمینه به عنوان ابزاری مهم هم در تعلیم و تربیت رسمی و هم تعلیم و تربیت غیررسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین موضوعات نظری و فلسفی در صنایع فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است، باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید