چادر زنان ایرانی نماد جامعه زنده و پویا است/ فرهنگ پاسداری مقدس، تعلیم و تربیت از دست رفته


ساعت: 20:47
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900015

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس در تعلیم و تربیت در حال گم شدن است گفت: امروز دشمنان چادر را هدف و نماد خود قرار داده اند چرا که چادر بانوان ایرانی نماد جامعه ای زنده و پویا

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما نشست تجلیل از بانوان ایثارگر راروان فاطمی ظهر امروز با حضور جمعی از بانوان فرهیخته در سالن همایش های مجتمع فرهنگی حفاظت مقدس اردبیل برگزار شد.


aa0b16ee e1fa 48ef be34 4751bddc6046 خبر خاکستری

در ابتدای این همایش سرلشکر غلامحسین محمدی فرمانده اصیل سپاه حضرت عباس(ع) به تشریح دستاوردهای دفاع مقدس پرداخت و گفت: امنیت و آسایشی که امروزه کشورهای مختلف جهان به دنبال آن هستند در سایه برقرار است. از فداکاری شهدای ایران اسلامی

وی به نقش زنان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهدا و قربانیان فرزندانی هستند که توسط مادران زینبی تربیت شده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حضرت عباس (ع) خواستار انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های آینده شد و گفت: تربیت نسلی سالم، پویا و جهادگر و در کل نسل گام دوم به مادران الگو بستگی دارد. از مکتب عاشورا، رسالتشان زینبی است


4515f81b 994f 40ff b109 60864a5cfff6 خبر خاکستری

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، فداکاری زنان پس از انقلاب اسلامی را برجسته کرد و گفت: امروز دشمنان چتر را هدف و نماد خود قرار داده اند چرا که چتر زن ایرانی یک چتر است. نماد یک جامعه زنده و پویا .

وی به کارکردهای دین در جامعه اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اسلامی مانند غرب، دین در کشور ما از سوی حاکمان غربی به عنوان مانع آزادی معرفی شد و حتی در دانشگاه های ما نیز این امر به شدت مورد حمایت قرار گرفت، اما پس از آن انقلاب اسلامی و کارکرد دین در ایران درس بزرگی به غرب داده شد و آن اخلاق در جامعه بود.


اخلاق آوردن دین به بشر

جعفرزاده با بیان اینکه هدیه دین به جامعه اخلاق در جامعه و انسانیت است، گفت: آنچه که حلقه مفقوده غرب است و آسایش و آرامش زندگی غربی معنای خود را از دست داده است در ایران اسلامی در اوج خود قرار دارد و در دستان مردم با رهبری دینی شما بهبود می یابد و گسترش می یابد.

وی به اسارت کشورهای آسیایی و آفریقایی به دست انگلیس اشاره کرد و گفت: استعمار و استبداد انگلیس در آسیا به ویژه در هند و آفریقا به حدی تحقیرکننده و تحقیرکننده بود که حتی قلم از نوشتن آن عاجز است.

این مبلغ اسلام به استعمار انگلیس در کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: انگلیسی ها سیستان و بلوچستان را شهری سوزان اعلام کردند و با از بین بردن آثار حیات در این سرزمین پهناور، اقدام به اشغال و استعمار آن کردند، آرزویی که انقلاب اسلامی رخ داد. فوت کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچون نوری در تاریکی دشمنان درخشید، گفت: انقلاب اسلامی تاریکی بذر فساد را روشن و آشکار کرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به اعمال و برکات امروز انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و گفت: امروز نام محمد در بین آمریکایی ها رایج شده و به یکی از نام های رایج در بین مردم این کشور تبدیل شده است. و این به دلیل صدور انقلاب اسلامی در جهان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: مردم ستون های دین و جامعه هستند زیرا جامعه با وجود مردم شکل می گیرد و دین به دست این افراد در جامعه اجرا و گسترش می یابد.

جعفرزاده با بیان اینکه وحدت و امنیت در سایه دین تحقق می یابد، گفت: امروزه جوامع غربی به این اصل و رکن مهم پی برده اند.

وی به موفقیت های امام راحل در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام در کنار مردم موفق شد.

این مبلغ اسلام در ادامه سخنان خود به لزوم نقد در جامعه اشاره کرد و گفت: جناح های سیاسی در جامعه تنها با نقد و بحث سالم می توانند به وحدت برسند همچنان که مردم با فکر و بصیرت راه را انتخاب می کنند.


9c741e0c 8ce9 400d a3fa 7fcedcf89a39 خبر خاکستری


گناه تفرقه بالاتر از کفر است

جعفرزاده به ماجرای حضرت موسی (ع) و ثمری اشاره کرد و گفت: وقتی حضرت موسی (ع) به مدت 10 روز از مردم جدا شد، فردی به نام ثمری مردم را گمراه کرد.

وی با بیان اینکه گناه تفرقه بالاتر از کفر است، گفت: کسانی که تفرقه ایجاد می کنند و به دنبال تفرقه در جامعه هستند، مرتکب گناهی می شوند که از آن بازگشتی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع امنیت پرداخت و گفت: کسانی که فکر می کنند با اغتشاشات می توانند بین امام و امت گوه بزنند، سخت در اشتباه هستند زیرا ملت ما. بیدارتر از ایجاد شورش است توطئه های شیطانی چند وجهی خواهد بود.


16379d21 1e4f 4949 8ca0 a36447a6dbf8 خبر خاکستری


فرهنگ حفاظت مقدس، آموزش از دست رفته

جعفرزاده در بخشی دیگر از سخنان خود به جریان های آموزشی مسلط در کشور اشاره کرد و گفت: جریان های آموزشی در کشور آن گونه که شایسته دین و مردم است عمل نکرده اند.

این مبلغ اسلام، فرهنگ دفاع مقدس را مفقودالاثر در آموزش و پرورش در مدارس و دانشگاه ها خواند و گفت: گنجینه های حفاظت مقدس باید در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد تا بتوانند از نور شهادت در ذهن و اندیشه گرفتار خود بهره مند شوند. شیاطین.و دشمنان دین و ملت پیدا نشدند.

وی خطر شکاف نسلی را یکی از بزرگترین خطرات برشمرد و گفت: اگر ارزش های یک نسل به نسل بعد منتقل نشود، مشکلاتی به وجود می آید.

جعفرزاده روش انتقال ارزش ها به نسل ها را محتواسازی صحیح و عمیق دانست و گفت: بازگویی معقول واقعیات دنیای امروز و واقعیت های دنیای غرب یکی از روش های تداوم نسل است.

وی مهمترین تصمیم برای جانشینی نسل ها در جهاد تبیین دانست و گفت: باید با تکیه بر دستاوردهای نظام و انقلاب در بین اقشار مختلف مردم، محتوای ارزشمند در فضای مجازی ایجاد کرد و امید آفرینی کرد. در جامعه تا بتوانند نسل های انقلابی را ادامه دهند.

این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به تعهدات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه جهاد تبیینی اشاره کرد و گفت: رسالت سازمان تبلیغات در این زمینه مهم و اساسی است.

وی به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: همانطور که دانشجویان در مواقع ضروری باید از آتش استفاده کنند، دانشگاه نیز باید نخبگان جامعه را به چالش بکشد.

وی افزود: مطالبه رهبر انقلاب از هیئات مذهبی نیز تبیین جهاد است که ایشان فرمودند: هیئت های مذهبی باید به عنوان کانون جهاد تبیین شوند.


0fccbca1 8ae8 40b7 831a d84e6f04155f خبر خاکستری

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به ویژگی‌های قیام‌های آخر عمر اشاره کرد و گفت: قیام‌ها یکی پس از دیگری پیچیده‌تر می‌شوند، قیام‌ها به تدریج برهنه‌تر می‌شوند. ، و این برهنگی مانند شمشیر دولبه عمل خواهد کرد، یعنی هم می تواند باعث نابودی قیام شود و هم منشأ قیام بعدی شود.

وی به فتح اخیر اشاره کرد و گفت: قیام اخیر بسیار آشکار بود و در واقع ارزش ها و اعتقادات ملت را زیر سوال برد، قداست خاک و پرچم کشور را هدف گرفت و در نهایت قداست انسانیت را زیر سوال برد.

وی توضیح داد: دین آنقدر قوی است که مورد هدف برخی افراد مشهور قرار گیرد.

جعفرزاده با بیان اینکه عواطف و عقلانیت انسانی باید در خدمت دین قرار گیرد، گفت: امام حسین(ع) کاری کرد که عقلانیت در واقعه عاشورا بر احساسات غلبه کرد.

وی به چادر اشاره کرد و گفت: چادر یک نماد اجتماعی است به همین دلیل دشمنان با عادی سازی حجاب در کشور سعی دارند نماد اجتماعی ما را مخدوش کنند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه جهاد امروز ما یک جهاد عقلانی است، گفت: در دنیای امروز که دنیای رسانه و ارتباطات است، هر فردی یک رسانه است، پس با راه انداختن طوفان های مجازی باید خود را از اعتقادات خود مصون بداریم. . و حجاب از دنیا محافظت کنید و دیگران را به حجاب دعوت کنید که مایه آرامش و امنیت است.

وی سیره عملی و رفتاری حضرت علی (ع) را یادآور شد و گفت: به فرموده پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حضرت علی (ع) الگوی انسان در بلاها و بلاها است، حق حضرت علی (ع) است. هر جا حضور دارد در سمت راست جبهه است پس باید در کنار حضرت علی (ع) باشید تا از وسوسه در امان بمانید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید