اولویت همچنان بازگشت به توافق هسته ای است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه جمعه شب گفت که اولویت کشور همچنان ادامه مذاکرات سازنده برای بازگشت به توافق هسته ای است.

او در یک کنفرانس خبری گفت که هنوز زود است که بدانیم آیا ایران با رویکردی سازنده به مذاکرات بازگشته است یا خیر.

این اظهارات پس از آن بیان می شود که جو بایدن گفت که قصد دارد پس از تصدی مسئولیت به برجام بازگردد. حدود 11 ماه از روی کار آمدن دولت بایدن می گذرد، اما ایالات متحده همچنان سیاست فشار حداکثری را دنبال می کند و از لغو تحریم های اعمال شده علیه ایران در دوره ترامپ ناراضی است.

در دولت قبلی ایران، شش دور مذاکره میان ایران و گروه 1+4 برگزار شد که به دلیل اصرار آمریکایی ها برای لغو همه تحریم ها به پایان نرسید.

هفتمین دور مذاکرات در دولت جدید ایران (دولت سیزدهم) روز دوشنبه 8 آذرماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد و در نهایت شامگاه چهارشنبه 19 آذرماه هیئت ایرانی دو سند را به دیگری تقدیم کرد. از جمله لغو تحریم ها و مسائل هسته ای. به دنبال درخواست طرف اروپایی برای رایزنی با پایتخت ها، نفس تازه ای در این مذاکرات ایجاد شد و مذاکرات از روز پنج شنبه (16 آذر) با نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل در هفته گذشته در وین از سر گرفته شد.

مذاکرات امروز جمعه برای مذاکره بین تیم های مذاکره کننده و پایتخت هایشان به حالت تعلیق درآمده و در روزهای آینده از سر گرفته می شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید