اولیانوف: هیچ طرفی را در وین نمی شناسم که بخواهد به ایران غرامت بپردازد

اولیانوف: هیچ طرفی را در وین نمی شناسم که بخواهد به ایران غرامت بپردازد

روز جدید : بهترین راه حل این است که توافق نهایی در پارلمان کشورهای شرکت کننده به تصویب برسد، اما در مورد ایالات متحده بعید به نظر می رسد که این امر آسان باشد، زیرا در کنگره و سنا نسبتی به تصویب چنین توافقی وجود دارد. توافق. بنابراین می‌توان گفت که در اینجا می‌توان مانند گذشته درباره توافق‌های سیاسی صحبت کرد و در این مورد باید بگوییم که دولت آمریکا فقط می‌تواند درباره خودش صحبت کند، نه کل ساختار دولت آمریکا و نمی‌تواند واقعیت‌های آینده را پیش‌بینی کند.

نماینده روسیه در وین در خصوص موضع کشورهای اروپایی در مذاکرات وین گفت: مواضع آنها تعجب برانگیز است، گویی برای اولین بار پشت میز مذاکره می نشینند و مواضع غیرمنطقی اتخاذ می کنند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین در گفتگو با پارس تودی روسیه از جدیت طرفین در مذاکرات وین خبر داد. به گفته وی، ما به طور فزاینده ای برای مذاکره از سوی ایران آماده می شویم.

اولیانوف درباره موضع کشورهای اروپایی در مذاکرات گفت: مواضع آنها تعجب آور است، گویی برای اولین بار پشت میز مذاکره می نشینند و مواضع غیرمنطقی اتخاذ می کنند. با این حال، به گفته نماینده روسیه در وین، روند مذاکرات عادی است و به احتمال زیاد به نتیجه مثبتی می رسد.

نماینده فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پاسخ به این سوال که طبقه‌بندی واضح خواسته‌های ایران در جریان مذاکرات تا چه اندازه به تسریع و تعمیق مذاکرات کمک کرد، افزود که همتایان ایرانی‌اش خواسته‌های خود را نسبتاً شفاف بیان کرده‌اند. از جمله اینکه پیشنهادات خود را به صورت مکتوب ارائه کردند. از دیدگاه روسیه، این یک گام رو به جلو است، زیرا در پایان شش دور قبلی مذاکرات، هیچ توافق کتبی و هیچ توافق رسمی حاصل نشده است. به گفته وی، برخی از این پیشنهادات در متن توافقنامه نهایی گنجانده شده، برخی از پیشنهادات رد و برخی نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

به گفته اولیانوف، برای روسیه و همه طرف های مذاکره مهم است که از توافق اولیه برجام 2015 فراتر نروند، زیرا ما مخالف برجام پلاس هستیم و تنها درباره بازگشت به توافق اولیه برجام صحبت می کنیم.

اولیانوف افزود که روند مذاکرات در حال انجام است. نشست های دوجانبه، سه جانبه و چند جانبه رسمی و غیررسمی از صبح تا عصر برگزار می شود. تنها کشوری که مورد مشورت قرار نگرفت، ایالات متحده است. و دلیل آن روشن است. طرف ایرانی معتقد است آمریکایی ها اشتباه کردند و وقتی از برجام خارج شدند، در نتیجه هیچ تماس مستقیم و مشورتی با تیم آمریکایی در دستور کار ندارند.

اولیانوف در پاسخ به سوال وزارت خارجه روسیه در مورد تضمین عدم خروج آمریکا از توافق مجدد، گفت: موانع جدی در این مسیر و خارج از کنترل ما وجود دارد. بهترین راه حل این است که توافق نهایی در پارلمان کشورهای شرکت کننده به تصویب برسد، اما در مورد ایالات متحده بعید به نظر می رسد که این امر آسان باشد، زیرا در کنگره یا سنا رأی موافقی برای تصویب چنین توافقی وجود ندارد. توافق. بنابراین می‌توان گفت که در اینجا می‌توان مانند گذشته در مورد توافق‌های سیاسی صحبت کرد و در این مورد باید بگوییم که دولت آمریکا فقط می‌تواند درباره خودش صحبت کند، نه کل ساختار دولت آمریکا، و نمی‌تواند واقعیت‌های زیر را پیش‌بینی کند که این یک واقعیت بسیار تاسف بار برای ما

به گفته اولیانوف، تنها ضمانت در این موضوع تنها می تواند عقل سلیم همه کشورها باشد، زیرا آنها در خود ایالات متحده دیدند که سیاست فشار حداکثری به کجا می انجامد. این سیاست، حتی در جهت منافع آمریکا، کاملاً غیرسازنده بود و کاری جز افزایش رنج مردم ایران نداشت و تنها نتیجه آن مشکلات و بحران های انسانی بود. و حتی به نفع آمریکا هم به هیچ نتیجه مثبتی نرسید. اما به نظر می رسد دولت فعلی آمریکا در تلاش است تا یک سری گام های رو به جلو بردارد و این موضوع در حال رسیدگی است.

نماینده روسیه در مذاکرات وین درباره جبران خسارات مالی فراوان به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران با خروج ترامپ از برجام و اعمال فشار حداکثری، غرامت را منطقی دانست و ایران حتی یک سال بعد، خروج آمریکا از برجام نیز در راستای تعهدات برجام بود و جبران واقعی این خسارات را می‌توان در گسترش روابط اقتصادی و مالی ایران با سایر کشورها دانست و گفت: بعید است هیچ کشوری حاضر به پرداخت غرامت باشد. پرداخت ایران

میخائیل اولیانوف در پاسخ به این سوال که چرا تروئیکای اروپایی باید با پیشرفت مذاکرات ایران را روی میز مذاکره نگه دارد، با وجود اینکه مذاکرات رو به جلو است و ایرانی ها جدی هستند، همچنان به فشار بر ایران ادامه می دهد و ایران را متهم به اتلاف وقت می کند. . وی گفت: ما هنوز نتوانسته ایم وارد مذاکره واقعی شویم و برای خارج شدن از انفعال خود در مذاکرات، رفتار سینوسی از خود نشان می دهیم. در این جلسه من گفتم که ما واقعاً موضع اروپایی ها را دقیقاً درک نمی کنیم که آنها چه می گویند و بنابراین نمی توانیم در چنین اعلامیه ای شرکت کنیم یا از آن حمایت کنیم. زیرا این موضع غیرسازنده و مخرب است. ما نگاه متفاوتی به مذاکره و دیپلماسی داریم. اروپایی ها از موضع دیگری به این موضوع برخورد می کنند که به اعتقاد ما کاملاً غیرسازنده است.

به گفته اولیانوف، اگرچه در موضوعات مختلف اختلاف نظر وجود دارد، اما همه طرف ها موافق بازگشت و تمدید توافق هستند. همه کشورها، آمریکا، چین، روسیه و ایران برای این امر اصرار دارند و این خود می تواند زمینه ای برای خوش بینی نسبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید