اولین آپارتمان اختصاصی زوج های سالمند در استان مرکزی در اراک افتتاح شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ عبدالکریم یادگاری معاون مشارکت های بهزیستی استان مرکزی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز سالمندان گفت: اولین آپارتمان اختصاصی زوج های سالمند در استان مرکزی امروز در مرکز سالمندان ابراهیم آباد افتتاح شد. اراک همزمان با هفته شهروند و این آپارتمان به ارزش 20 میلیارد ریال و 30 نفر ظرفیت دارد که با کمک خیرین به مساحت 400 متر مربع ساخته شده است.

یادگاری بیان کرد: وجود سالمندان در خانواده مایه خیر و برکت است و زندگی صنعتی و ماشینی باعث شده برخی از کودکان به دلیل سبک زندگی والدین خود را به مراکز نگهداری بفرستند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت سالمندان برای کاهش مشکلات خانوادگی و اجتماعی استفاده کرد، در گذشته مشکلات و اختلافات بین زوجین از کمک سالمندان استفاده می شد و مراجعه به دادگاه آخرین مرحله بود اما اکنون به دلیل عدم وجود در میان خانواده ها پرونده های دادگاه خانواده افزایش یافته است.

معاون مشارکت های بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: افزایش و توسعه مراکز نگهداری از سالمندان از سیاست های حمایتی سازمان مراقبت اجتماعی نیست، اما تغییر سبک زندگی استفاده از این مراکز را اجتناب ناپذیر کرده و والدینی که از این مراکز استفاده نمی کنند. فرزند داشته باشند یا شرایطی برای نگهداری از والدین خود نداشته باشند باید والدین خود را به این مراکز بفرستند.

یادگاری با اشاره به اینکه سالمندی جمعیت در ایران جامعه را تهدید می کند و با توجه به اهمیت این جایگاه مهم، مقام معظم رهبری سیاست جمعیتی را ابلاغ کردند و دولت در این زمینه مشوق هایی اندیشید و اظهار داشت: اکنون استان مرکزی در جایگاه سوم قرار دارد. این استان پس از گیلان و مازندران دارای بیشترین تعداد سالمندی در کشور است، در حالی که تفرش، آشتیان و فراخان به ترتیب جمعیت مسن‌تری در استان مرکزی دارند.

وی خاطرنشان کرد: 156 هزار سالمند در این استان وجود دارد که از این تعداد 18 هزار نفر تحت پوشش خدمات اجتماعی استان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید