اولین خودروی وارداتی سایپا رسما معرفی شد/ «چانگان یونی تی» با چه ویژگی هایی به بازار ایران آمد (+عکس و قیمت تقریبی)

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما معرفی شد/ «چانگان یونی تی» با چه ویژگی هایی به بازار ایران آمد (+عکس و قیمت تقریبی)

شرکت سایپا چانگان UNI-T را به عنوان محصول جدید وارداتی خود که قرار است اولین محصول وارداتی باشد، رسما معرفی کرد.

پس از جدی شدن مشکل واردات خودرو در کشور، سایپا یکی از خودروسازانی بود که به سرعت وارد این عرصه شد و در اولین قدم به سراغ شریک قدیمی خود یعنی چانگان رفت.

در ایران چانگان را بیشتر با کراس اوور CS35 می شناسند که ابتدا توسط سایپا وارد و سپس مونتاژ و روانه بازار شد.اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

پس از گذشت چندین سال از خروج چانگان از ایران، حالا سایپا برای واردات خودرو به سراغ شریک تجاری قدیمی خود رفته و آنطور که مسئولان سایپا رسما اعلام کردند، 3 دستگاه کراس اوور چانگان با نام های CS35 Plus، CS55 Plus و Changan Uni-T از این شرکت وارد بازار ایران می شود.

در همین راستا شرکت سایپا چانگان UNI-T را به عنوان محصول جدید وارداتی خود به صورت رسمی معرفی کرده است، بنابراین این خودرو به عنوان اولین محصول وارداتی وارد بازار می شود. این فرصت را داشتیم که این خودرو را از نزدیک ببینیم و گزارشی از آن تهیه کنیم.

معرفی Changan UNI-T اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

چانگان هنگام معرفی Uni-T تاکید ویژه ای بر جلوپنجره جدید خود (جلو پنجره) داشت که بر اساس الگوی الماس بدون حاشیه شکل گرفته است. چراغ های اصلی نیز در نوع خود رویکرد جدیدی به حساب می آیند که البته این روزها در خودروهای چینی مانند خودروهایی مانند جک کی 7، لاماری اما و فونیکس اف ایکس که در کشور ما نیز وجود دارند، این رویکرد را زیاد می بینیم. سبک طراحی جلو پنجره های بزرگ به همراه شکل چراغ ها ظاهری زیبا و جذاب به UNI-T Changan بخشیده است.اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

UNI-T Changan Uni-T نیز در نمای عقب طراحی خوبی دارد. چهار درگاه اگزوز واقعی با نوک ذوزنقه ای داخل دیفیوزر سپر این خودرو قرار گرفته است. چراغ های عقب اصلی باریک و کشیده هستند و گرافیک داخلی آنها نیز مشکی است. شاید جالب ترین لحظه در طراحی قسمت عقب UNI-T چانگان را بتوان اسپویلر عقب این خودرو دانست که در قسمت میانی V شکل دارد و در دو قسمت طراحی شده است که تا کناره های آن نیز امتداد دارد. پنجره ها .

در نمای جانبی علاوه بر رینگ های 20 اینچی، شیب سقف و شکل ستون آخر کاملاً چشم نواز است که البته این طراحی محدودیت هایی را در شیشه عقب ایجاد کرده و تا حدودی میدان راننده را کاهش می دهد. دید از عقب خودرو اما به دلیل وجود تکنولوژی امروزی می توان این مشکل را نادیده گرفت.

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

دستگیره های درب جلو در داخل بدنه مخفی هستند که پس از باز شدن قفل بیرون می آیند و پس از قفل دوباره به داخل می روند. دستگیره های درهای عقب نیز بر روی ستون C نصب شده و مانند تویوتا CHR مخفی شده است. البته در صندوق عقب هم جا بود و به همین دلیل به جای درب دستی از مدل برقی استفاده شد.

این خودرو از نظر ابعاد دارای طول 4515 میلی متر، عرض 1870 میلی متر و ارتفاع 1565 میلی متر است. فاصله بین محورها نیز برابر با 2710 میلی متر است که با توجه به این ارقام باید Uni-T را در کلاس کامپکت قرار دهیم.

چانگان همچنین برنامه های جدیدی را برای کابین معرفی کرد، دو نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی که یکی جایگزین نشانگر تقویت کننده سنتی و دیگری به تنظیمات سیستم سرگرمی اختصاص دارد. این نمایشگرها از یک تراشه هوش مصنوعی استفاده می کنند و بسیاری از عملکردها مانند کنترل نور تطبیقی، چراغ های روشنایی در روز، آینه های بیرونی گرم شونده، دستیار پارک خودکار، برقراری تماس های تلفنی، هشدار خروج از خط و غیره را به صورت هوشمند مدیریت می کنند.

.

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

در کنسول میانی شاهد یک دسته دنده جذاب به همراه دکمه های دوربین 360 درجه، نگه داشتن خودکار، ترمز دستی برقی و انتخاب حالت رانندگی هستیم. در قسمت جلوی کنسول وسط نیز محلی برای قرار دادن گوشی موبایل تعبیه شده است که قابلیت شارژ بی سیم موبایل را ندارد. داخل کنسول میانی یک جعبه یخچال نیز تعبیه شده است و در این قسمت به درگاه شارژ USB پرداخته شده است.سقف خودرو شیشه ای و مجهز به مهتاب است که تنها پرده آن باز و بسته می شود و باز نمی شود.

مشخصات فنی

.

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

اولین خودروی وارداتی سایپا رسما رونمایی شد.

کراس اوور چانگان به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که 177 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس استفاده شده در این خودرو 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه (W-DCT) است که نیروی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند.

سایپا هنوز اطلاعاتی از قیمت خودرو ارائه نکرده است اما پیش بینی می شود این محصول با قیمت پایه 1.6 تا 1.8 میلیارد تومان در بورس عرضه شود.

به دلیل عدم امکان رانندگی خودرو در محل معرفی، تست فنی آن میسر نشد که در صورت احراز شرایط تست فنی کامل چانگان UNI-T منتشر خواهد شد.

برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید