رزمایش ترکیبی دریایی «یونی 2022» آغاز شد.


ساعت: 12:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818349

رزمایش دریایی ترکیبی آیونز (IMAX 2022) با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، هند، بنگلادش و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و شرکت ناوشکن تمام ایرانی (دنا) در بندر گوا هند آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته ارتش، رزمایش دریایی ترکیبی یونز (IMAX 2022) با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هند، بنگلادش و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و نظارت 14 کشور عضو. یونزپس از جلسات توجیهی، سمینارهای آموزشی و بازدید از ناوگان دو کشور، از صبح امروز در بندر اوه هند آغاز شده است.

کاپیتان یکم فرهاد فتاحی، فرمانده ناوگان اعزامی نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ریاست کمیته امنیت دریایی را بر عهده دارد. یونز او جواب می دهد، تمرین گفت IMAX 2022 در دو فاز ساحلی و دریایی برگزار می شود که فاز ساحلی آن شامل جلسات توجیهی، سمینارهای آموزشی و بازدید از ناوگان هر دو کشور است و در مرحله فراساحل – عملیات دریایی تخصصی شامل تمرین های لفظی، مانور افسران مانور، تبادل کمک های پزشکی. ، عملیات امداد و نجات، آزمایش و ارزیابی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های بشردوستانه و آموزشی، تبادل تجربیات دریایی و علوم دریایی در این رزمایش شرکت کرد، افزود: ارتقای توانمندی های اعضای اجلاس سران یونز در صورت وقوع بلایای طبیعی، ارتقای توانمندی نیروهای بین‌نیروی در تبادل مراقبت‌های پزشکی و عملیات غواصی، استفاده عملی از اسناد اجلاس، استفاده از سامانه IORIS در گروه رزم. یونز و … یکی از اهداف این تمرین است.


ناخدایکم فتاحی افزود: استرالیا، موزامبیک، عمان، قطر، سنگاپور، سریلانکا، امارات متحده عربی، بریتانیا، موریس، بنگلادش، مالدیو، فرانسه، تایلند و اندونزی از جمله کشورهای ناظر شرکت کننده در این رزمایش هستند. یونز 2022 40 مایلی از شهر اوه و در عمق 100 مایلی رخ می دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیروی دریایی به نیرویی تعیین کننده در عرصه های مختلف تبدیل شده است، گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و شرکت در رزمایش های چند جانبه با کشورهای جهان نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی دارد. عرصه و تعامل موثر با سایر کشورها برای تامین امنیت دریایی و صلح جهانی.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید