اولین شکست اسکوچیچ در مقدماتی جام جهانی با انتقام ضعیف و اشتباه/ به سبک اژدها; رویه و صفحه را با هم مونتاژ کردیم


ساعت: 17:23
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817483

تیم ملی ایران پس از صعود به جام جهانی در سئول شکست خورد و بازی ضعیف و اشتباهی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نبرد برای صعود به گروه A در ورزشگاه جام جهانی سئول یک نبرد افتخاری بود. هر دو تیم با وجود صعود زودهنگام برنامه های زیادی برای این دیدار داشتند.

کره ای ها که در یک دهه اخیر همیشه مقابل فوتبال ایران ناکام بوده اند، می خواستند در این دیدار به دوران شکست های سریالی خود پایان دهند. به همین دلیل پائولو بنتو تهاجمی ترین تیم روی زمین را با حضور همه لژیونرهای برجسته اش فرستاد. حضور 66 هزار تماشاگر کره ای در ورزشگاه ملی سئول نشان از انگیزه بادامی برای پیروزی جدید مقابل ایران داشت.

در مقابل ایران در غیاب سه ستاره کلیدی و تاثیرگذار خود یعنی طارمی، جهانبخش، کودوس با سونامی تاج به سئول آمد و محرمی و عزت اللهی را به دلیل محرومیت نداشت تا اسکوچیچ در غیاب 5 بازیکن اصلی تیمش را تشکیل دهد. وارونه و با آرنج و البته سیستم متفاوت تیم خود را در زمین مرتب کنید. استفاده از 3 مدافع میانی در ترکیب اصلی، تمهید جدیدی برای تیم ملی بود.

این دیدار با برتری غیرمنتظره برای ایران آغاز شد و بازیکنان ایران با استفاده از اشتباهات حریف و پرس شدید روی زمین حریف تلاش کردند تا به دروازه تیم میزبان نزدیک شوند. تاکتیکی موثر که ایران را پیش انداخت و ایران در دقایق ابتدایی دو بار جلوی دروازه حریف موقعیت ایجاد کرد.
پس از فروکش التهاب اولیه، کره با حمایت تماشاگران پر سر و صدا خود بازی را در دست گرفت اما بازی مهار شده مدافعان ایران تقریباً فرصتی برای دروازه ایران باقی نگذاشت. از طرفی ایران با همین تاکتیک های فشاری و با استفاده از اشتباهات حریف و البته انتقال سریع توپ از دفاع به حمله سعی کرد دروازه میزبان را تهدید کند.
در آخرین ثانیه های نیمه اول، شوت از راه دور سون هیونگ مین با اشتباه بزرگ امیر عابدزاده وارد دروازه شد تا ایران بازنده راهی رختکن شود.

ایران تحت تاثیر شوک این گل بد نیمه دوم را کاملا تحت فشار حریف آغاز کرد و اگر واکنش امیر عابدزاده نبود در همان ثانیه اول به گل می رسیدیم. در حالی که انتظار می رفت ایران در نیمه دوم سیستم و تاکتیک خود را تغییر دهد و به دروازه کره نزدیک شود، شاهد عملکرد ضعیف و غیرمنتظره ای بودیم که باعث شد کره به حملات منظم خود ادامه دهد و خیلی زود گل دوم را به ثمر رساند. این بار تقصیر دفاع ما بود.

کره جنوبی که نتیجه دلخواه را کسب کرده بود در بیشتر بازی ها حکمرانی کرد و تیم ما مشخصا برنامه ای برای حمله و جبران باخت نداشت. در دقایق پایانی چندین حمله احساسی به ایران به جایی نرسید که در یک مسابقه ضعیف و اشتباه اسکوچیچ اولین شکست خود را روی نیمکت تیم ملی تجربه کرد و کره انتقام کامل را گرفت.

با این نتیجه علاوه بر شکستن رکورد شکست ناپذیری ایران مقابل حریف، صدر جدول کره جنوبی را نیز پشت سر گذاشتیم.

کره جنوبی 2
گل ها: سون هیونگ مین (45 + 2) و کیم جونگ اون (63)

ایران صفر است
گل: –

کره جنوبی:
کیم سونگ گیو، کیم جین سو، کیم مین جه، جونگ وو یونگ، سون هیونگ مین، لی جی سانگ، هوانگ هی چان، هوانگ یی یو، کیم یون وون، وانگ چانگ هونگ، کیم ته وانگ
مربی: پائولو بنتو

ایران:
امیر عابدزاده، شجاع خلیل زاده (40- عارف گلمی)، سید مجید حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی (46- مهدی مهدی پور)، امید نورافکن، احسان حاج صفی (64- علایار صیادمنشیه، صیادمنش انصارحید انصارحید انصارحید88) ، علی گلی زاده، سردار آزمون (88- امیرحسین حسین زاده)
مربی: دراگان اسکوچیچ

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید