اولین عمل جراحی مدرن موفق کیسه صفرا در خراسان شمالی انجام شد


ساعت: 11:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۸
کد خبر: 1809177

حسینعلی سلطانی با اشاره به اینکه آخرین روش جراحی کیسه صفرا کشور که به لاپاراسکوپی معروف است پیش از این تنها در دانشگاه های بزرگ انجام می شد، گفت: این جراحی در استان خراسان شمالی نیز با موفقیت انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسینعلی سلطانی رئیس بیمارستان امام علی (ع) بوینورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: هر روز روش های جدیدی در پزشکی و جراحی در حال ظهور است و حرکت برای درمان بیماران با کمترین مشکل است.

وی با اشاره به اینکه مدت ها پیش درمان و جراحی عفونت های کیسه صفرا باز بود، گفت: با پیدایش لاپاراسکوپی این عمل ها انقلابی را متحول کرده است و اکنون درمان کیسه صفرا مانند سنگ و عفونت از طریق جراحی لاپاراسکوپی نیم سانتی متر است. برش و یک سانتی متر با استفاده از دوربین و یک سری ابزار بدون نیاز به برش 20 سانتی متر قبلی.

این جراح خراسان شمالی افزود: در حال حاضر یکی از جدیدترین روش هایی که وجود دارد تحت عنوان “جراحی لاپاراسکوپی یک برش” شناخته می شود که در آن به جای چهار برش و از طریق همان برش فقط یک برش ایجاد می شود که در نهایت دیگر توسط یک برش انجام نمی شود. دو اینچ، کیسه صفرا بیرون می آید.

وی با بیان اینکه این نوع جراحی نسبتاً جدید و سخت است، گفت: در استان خراسان شمالی قبلاً این تجربه را نداشتیم و در سایر نقاط کشور شاید فقط دانشگاه های بزرگ از جمله مشهد و تهران این کار را انجام داده باشند اما این عمل جراحی انجام شد. برای اولین بار در استان خراسان شمالی انجام شده و نتیجه خوبی دارد و حال عمومی بیمار خوب است.

سلطانی گفت: قطعا هر برشی که در بافت پوست ایجاد شود می تواند در نوع خود عوارضی مانند عفونت و خونریزی ایجاد کند که با کاهش این برش ها عوارض کمتر شده و درد بعد از عمل بیمار کاهش می یابد.

وی یادآور شد: این روش کار بسیار زیادی دارد، نسبت به روش های رباتیک که هنوز در کشور در حال مطالعه و بررسی است و کاربردی ندارد پیشرفته تر است و در حال حاضر این روش لاپاراسکوپی بالاترین روش درمانی در کشور است. و در استان ما می تواند این کار را انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید