جوانان باید درد شکم همراه با کاهش اشتها را جدی بگیرند، از آپاندیسیت گرفته تا کبد چرب و سنگ کیسه صفرا.


ساعت: 14:11
تاریخ انتشار: 07/08/1401
کد خبر: 1900218

جواد سلیم زاده گفت: درد شکم گاهی به دلیل آپاندیسیت یا درد روده کوچک ایجاد می شود و اگر با بی اشتهایی همراه باشد باید نگران آن باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد سلیم زاده فوق تخصص جراحی عمومی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: درد شکم یکی از مشکلات رایج در جامعه است.

جواد سلیم زاده افزود: در بیشتر موارد افراد خود درمانی کرده و دیر به پزشک مراجعه می کنند که متاسفانه آسیب های جبران ناپذیری به همراه دارد.

وی بیان کرد: با درد در قسمت بالای شکم باید به کبد، کیسه صفرا، معده، مری، قلب، ریه و طحال توجه کرد و به هیچ وجه نباید از آن غفلت کرد.

سلیم زاده گفت: درد شکم گاهی به دلیل آپاندیسیت یا درد روده کوچک ایجاد می شود و اگر با بی اشتهایی همراه باشد باید نگران بود.

وی بیان کرد: درد در ناحیه شکم در جوانان که به ناف ختم می شود از علائم آپاندیسیت است و در زنان ناشی از پارگی کیسه تخمدان است.

این فوق تخصص جراحی عمومی افزود: اگر درد شکم در سالمندان با استرس و بالا رفتن از پله تشدید شود باید به بیماری قلبی توجه شود.

سلیم زاده تصریح کرد: بیماری قلبی علائمی شبیه درد معده، تیراندازی به فک و بازوی چپ دارد و باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

وی تصریح کرد: درد سنگ کیسه صفرا شبیه درد معده است و مردم گاهی آن را با درد معده اشتباه گرفته و به صورت تصادفی دارو مصرف می کنند.

سلیم زاده گفت: تفاوت درد کیسه صفرا با درد معده، ناگهانی، شدت زیاد و استفراغ است اما معمولا درد معده مبهم خواهد بود.

وی افزود: کبد چرب علامتی نیست و باید رژیم غذایی و ورزش را جدی گرفت، ادامه اختلال بلع نیز به سرطان مری برمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید